معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

سرمایه‌گذاری۴۰هزارمیلیاردی در گردشگری آذربایجان‌ شرقی

1402/01/30 - 23:46 - کد خبر: 90827 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: هم اکنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری این استان در حال انجام است.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده این میزان سرمایه گذاری را در بخش گردشگری و زیرساخت های استان بی سابقه دانست و افزود: با بهره برداری و اتمام این سرمایه گذاری ها افزون بر یک صد واحد به مراکز اقامتی، خدماتی و زیرساختی گردشگری استان در شهرها، بخش ها و روستاهای هدف گردشگری افزوده می شود و با این اقدام مسیر جذب و جلب گرشگران داخلی و خارجی به منطقه هموارتر خواهد شد.
وی با اشاره به آغاز ساخت تعداد ۳۰ هتل در آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه قرار است تعداد ۱۰ هتل به مجموعه های اقامتی اسان اضافه شود که استقبال سرمایه گذاران از این حوزه بسیار امیدبخش و امیدوار کننده است.
بایرام زاده با اشاره بر اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری به خصوص هتل سازی در آذربایجان شرقی به گفتمان عمومی تبدیل شده است ادامه داد: این استان بیشترین حجم سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است که نشان دهنده توسعه و رونق این صنعت است که می تواند برای سال های آینده بخش مهمی از مشکلات اقتصادی را رفع کند.
به گفته وی پارسال در بخش گردشگری آذربایجان شرقی طرح هایی با سرمایه گذاری ۷۵۸ میلیارد تومان افتتاح شد که نتیجه این میزان سرمایه گذاری در جریان سفرهای نوروزی و جایگاه هفتم استان در جذب گردشگران مشخص شد.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به رشد ۱۴ درصدی میزان اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: طبق اسناد و آمارهای رسمی و دقیق ثبت شده طی تعطیلات نوروزی امسال ۳۲۲ هزار و ۹۲۸ نفر در مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مراکز پذیرایی و اقامتی آموزش و پرورش اسکان یافتند که آمارهای مربوطه از درگاه ملی سفرهای استانی قابل رصد و پیگیری است.
وی اضافه کرد: بر اساس اعلام رسمی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آذربایجان شرقی پس از استان های خراسان رضوی، تهران، گیلان، مازندران، اصفهان و فارس در جایگاه هفتم جذب مسافران نوروزی قرار گرفت که این جایگاه با توجه به سنتی بودن گردشگری در استان های دارای رده بالاتر و نیز شرایط آب و هوایی آذربایجان شرقی، قابل توجه است.
وی ظرفیت مراکز اقامتی رسمی شبانه آذربایجان شرقی را ۱۳ هزار تخت اعلام کرد و گفت: این رقم تا ۲۰ هزار تخت نیز قابل افزایش است.
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد هتل های اقامتی این استان را ۸۵ باب اعلام کرد.
انتهای پیام/
سرمایه‌گذاری۴۰هزارمیلیاردی در گردشگری آذربایجان‌ شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار