رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی

1402/01/30 - 14:56 - کد خبر: 90803 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از نفوذ سامانه‌ی بارشی فعال از روز پنجشنبه به استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، نشان دهنده‌ی فعالیت متناوب سامانه‌ی بارشی از روز پنجشنبه در استان است.
وی ادامه داد: سامانه‌ی بارشی فعال، موجب وزش باد، گاهی تا شدید در برخی روزها به ویژه طی روزهای جمعه و دوشنبه آینده بوده که طی این سامانه بارش باران به صورت رگباری و رعد و برق خواهد بود.
وی افزود: با توجه به افزایش سرعت وزش باد و رخداد تندبادهای لحظه‌ای در روز جمعه، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک و آسیب به تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، بیان کرد: همچنین به سبب تشدید بارش رگباری باران و یا رعد و برق در روز دوشنبه احتمال ابگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن و سیلابی شدن رودخانه‌های اصلی و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.
وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۲ و ۱۰ درجه بالای صفر بوده و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۰ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.
وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان نیز اضافه کرد: سراب با دمای دو درجه بالای صفر خنک‌ترین و جلفا با دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.
انتهای پیام/
آخر هفته‌ی بارانی در انتظار آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار