نماینده مردم تبریز در مجلس:

جای قانون مقابله با تحریم‌ها برای پیگیری در عرصه بین‌المللی خالی است

1402/01/30 - 14:34 - کد خبر: 90801 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: برای اینکه لایحه جامع مقابله با تحریم‌های غیرقانونی موثر باشد باید از ابزارهای حقوقی و بین المللی استفاده شود و با بررسی کارشناسی در مجلس می توان آن را کامل تر کرد.

به گزارش نصر، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به اینکه دولت تدوین لایحه جامع مقابله با تحریم‌های غیرقانونی در دستور کار دارد، اظهار کرد: جای چنین قانونی در کشور خالی است، تحریم‌های غیرقانونی، ظالمانه و یک طرفه در کشور همه ملت ایران و اتباعی که به عنوان مهمان در ایران حضور دارند را مورد هدف قرار داده است که باید با ابزارهای مختلف بین‌‍المللی با آن مقابله کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: برای اینکه لایحه موثر باشد باید از ابزارهای حقوقی و بین المللی استفاده شود و با بررسی کارشناسی در مجلس می توان آن را کامل تر کرد.
وی بیان کرد:در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های پیاپی غرب علیه ایران، لایحه جامع مقابله با تحریم‌های غیرقانونی می تواند مفید باشد و مجلس آمادگی بررسی دقیق آن را دارد و از آن استقبال می کند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مصوبات مجالس دنیا و تاثیر آن بر فضای بین‌المللی گفت: مجلس سنای آمریکا و اروپا مصوباتی دارند که با به کارگیری قوانین بین‌المللی توانسته‌اند مصوبات را در قبال سایر کشورها اجرایی کنند از این رو مجلس شورای اسلامی نیز می تواند مواردی را مصوب کند تا دولت مکلف شود در سطح بین‌الملل به دنبال کاهش آثار تحریم‌ها و حمایت از ایرانی‌ها در قبال ضررهای تحریم‌ها برود.
به گزارش فارس، همچنین بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتی از تدوین این لایحه خبر داد و گفته است که حمایت از اتباع ایرانی متضرر از تحریم‌ها، کاهش بیش از پیش آثار تحریم‌ها و طراحی چارچوب حقوقی برای اقدامات متقابل علیه رفتارهای متخلفانه بین‌المللی از محورهای اصلی لایحه مذکور است.
پایان پیام/
 جای قانون مقابله با تحریم‌ها برای پیگیری در عرصه بین‌المللی خالی است خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حسین   سال پیش  

نزدیک انتخابات ک میشه
حضرات یادشون میافته ک بایستی حرف هم بزنن
و از نبودهای صحبت کنن
بگذریم ک دریاچه اردمیه هم بخاطر سیاسی کاری های اقایون سومدیریت میشه و همیشه موقع انتخابات هم خبر از پر کردن دریاچه وعده میدادن و خواهند داد
پژوهشیار