سردار زین العابدین رضوی خرم:

۳۱۰ مدرسه نیمه تمام در آذربایجان شرقی وجود دارد

1402/01/30 - 12:38 - کد خبر: 90782 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۳۱۰ مدرسه نیمه‌تمام در استان، گفت: خیران به تعهد خود در ساخت این مدارس عمل کرده‌اند و مجموعه استان تلاش می‌کند تا ظرف سه سال آینده همه آنها را تکمیل کند.

به گزارش نصر، عابدین خرّم در جلسه سیاست‌گذاری جذب خیرین برای ساخت پروژه‌های آموزشی در استان، اظهار کرد: در این راستا باید از فرصت خوبی که طرح مولد سازی ایجاد کرده است برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزش و پرورش استفاده کنیم.
وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خیران مدرسه‌ساز استان، گفت: نتیجه اقدامات خیرین مدرسه‌ساز، احیای انسان‌ها و فراهم کردن بستر رشد انسان‌های مفید به حال جامعه است و خیرین تبریز و آذربایجان شرقی مایه افتخار و سربلندی این خطه و مردم آن هستند که به صورت خودجوش اقداماتی انجام می‌دهند که الگوی جامعه است.

خرم اضافه کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم به وجود خیران افتخار می‌کنیم، زیرا مشارکت آنها و جذب مشارکت اقشار مختلف مردم پشتوانه اصلی رشد و بالندگی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه هرجا بدون مردم کاری انجام داده‌ایم منجر به نتیجه دلخواه نشده، افزود: پیروزی در جنگ و دفاع مقدس هشت‌ساله نمونه عینی نقش حضور مردم بود که بعد از جنگ نیز در قالب اقدامات خیرخواهانه امتداد یافته است.

خرّم همچنین تشکیل و فعالیت جدی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان‌ها را در جهت تحقق عدالت آموزشی موثر دانست و گفت: در این راستا از واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی استان نیز می‌خواهیم که در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود در کنار خیران مدرسه‌ساز استان باشند.
بیشتر بخوانید
مدارس کانتینری جمع آوری می‌شود
استاندار آذربایجان‌شرقی: خیران مدرسه‌ساز را دچار مسایل حاشیه‌ای نکنید
نگاه تحولی به آموزش و پرورش کارگشاست
استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هم نگاه تحولی به آموزش و پرورش را برای مقابله با نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان کارگشا دانست و گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسأله آموزش و پرورش است.
خرّم با تاکید بر توجه به منزلت معلمان، گفت: شأن و منزلت معلمان فراتر از مصوبات و تصمیمات داخلی آموزش و پرورش است و تمام دستگاه‌ها باید در موضوع توجه به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت همکاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: معلم باید به عنوان پایگاه علمی و عملی شناخته شود و خود دستگاه تعلیم و تربیت باید متولی اصلی این مهم باشد.

خرّم با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص اعتماد به نفس ملی و توجه همزمان به نقاط قوت و ضعف، گفت: امروز تمرکز دشمن و مقصد اصلی بدخواهان نظام بر مسأله آموزش و پرورش است و ما باید نگاه تحولی به این بخش داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تغییرات مصوب در برگزاری آزمون‌های نهایی مدارس، گفت: آموزش و پرورش نهادهای تاثیرگذار در این موضوع را معرفی کند تا در راستای همکاری این نهادها ابلاغ ویژه‌ای صادر شود.

علی پوررادی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های هفته گرامی‌داشت مقام معلم، گفت: تکریم مقام معلم مختص آموزش و پرورش نیست و بسیار مطلوب است سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه فعالیت‌های قابل قبولی در شأن معلمان داشته باشند.
۳۱۰ مدرسه نیمه تمام در آذربایجان شرقی وجود دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار