مرتضوی در نشست پاسخگویی به تماس‌های مردمی خبر داد؛

پرداخت کمک هزینه معیشتی به معلولان در آستانه عید فطر

1402/01/29 - 16:10 - کد خبر: 90729 نسخه چاپی

نصر: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت کمک هزینه معیشتی به معلولان تحت پوشش بهزیستی به مناسبت عید فطر خبر داد و گفت: سال گذشته دولت مستمری بیمه‌شدگان را در دو مرحله افزایش داد و در صورت تأمین منابع حمایت‌های بیشتری از این افراد را در دستور کار دارد.

به گزارش نصر، «سیدصولت مرتضوی» روز سه‌شنبه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم از سراسر ایران شد.

عیدی دولت به جامعه معلولان
تماس اول به شهروندی با معلولیت چشمی شدید اختصاص داشت که پرداخت نشدن حقوق و عیدی معلولان گلایه‌مند بود؛ وزیر تعاون در پاسخ به او گفت: حمایت دولت از معلولان در حد مستمری و کمک هزینه است و براساس قانون در صورت تحقق منابع دولت در این زمینه هزینه می‌کند.
وی افزود: دولت سال قبل همین مستمری را دوبار در سال، یکبار به صورت ۲۰ درصد و یکبار به صورت ۳۰ درصد افزایش داد و موضوع عیدی هم در صورت تحقق منابع حتما تقدیم جامعه معلولان خواهد شد.
انتقاد از بیمه تکمیلی بازنشستگان جهادکشاورزی، موضوع تماس‌ دوم بود که مرتضوی با تأکید بر اینکه بیمه تکمیلی مورد اشاره که انتقادات زیادی هم به آن وارد است تغییر خواهد کرد، گفت: در تلاش هستیم متناسب با توان کشور مشکلات جامعه بازنشستگان را تامین کنیم.

تعطیلی کارخانه‌ها در سیاست‌های دولت جایی ندارد
تماس سوم هم مرتبط با بیمه بود و کارخانه‌داری از مشکلاتی که در مسیر کارآفرینی به وجود آمده بود، با وزیر سخن گفت. مرتضوی در پاسخ به این شهروند ضمن تأکید بر پیگیری مشکلات کارخانه وی، گفت: اگر حقی از فردی به هر دلیلی و هر زمانی تضییع شده، باید جبران شود و تعطیلی کارخانه‌ها در سیاست‌های دولت اصلا جای ندارد و باید مطالبات به نحو دیگری از کارخانه‌ها اخذ شود.

دستورات ویژه‌ای درباره هپکو صادر شده است
تماس چهارم از کارگران کارخانه هپکو بود و به گفته خودش قصه پر غصه‌ای هست. وزیر تعاون، کار و راه اجتماعی در پاسخ به این شهروند با اشاره به اینکه به طور کامل و جامع در جریان پرونده هپکو هستیم، گفت: دستورات ویژه‌ای درباره هپکو صادر شده است و امیدواریم این تصمیم‌های جدی به نتیجه منجر شود.
تماس پنجم از تبریز و درباره یکی از صندوق‌های بازنشستگی بود که نیازمند اصلاح قانونی برای حل مشکل این صندوق داشت. وزیر در پاسخ به وی گفت: حرف‌های همکاران را به خوبی گوش کردم و تغییر و تحول در صندوق برای حمایت از کارگران بوده است.
مرتضوی یادآور شد: صرف اصلاح مصوبه از سوی هیات وزیران نتیجه‌بخش نخواهد بود و ممکن است منع قانونی وجود داشته باشد؛ برای این اصلاح باید یا به هیات تطبیق مجلس یا دیوان عدالت اداری مراجعه شود اما دولت هم نهایت تلاش خود را می‌کند.
تماس ششم به رباط کریم و درباره تعاونی‌های مسکن و مشکلاتی که هیأت مدیره‌ و اساسنامه این تعاونی‌ها دارند، اختصاص داشت که وزیر تعاون دستور بررسی موضوع را داد.

رتبه چهارم وزارت تعاون در ارتباط مردمی
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صالحی در پایان نشست درباره عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حوزه ارتباط با مردم وزیر را جز اولین‌ها دانست و توضیح داد: وزیر و وزرارتخانه در ملاقات چهره‌ به چهره و در حوزه ستاد ارتباط مردمی چهار ، در سامانه سامد با شاخص‌های کمی و کیفی آن، رتبه پنجم و در پاسخگویی برخط رتبه ششم را دارد. وزارتخانه در حوزه صدای مردم تلاش بیشتری داشته باشد و در حوزه ارتباطات مردمی، ۷۷ امتیاز کسب کرده است.
به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. رئیس‌جمهور هم در همین راستا، ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی حاضر و شخصا پاسخگویی تعدادی از تماس‌های مردم شد. این روال از سال گذشته آغاز شده و مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تاکنون میزبان نشست پاسخگویی مستقیم ۲۳ نفر از اعضای کابینه به تماس‌های مردمی بوده است.
انتهای پیام/
پرداخت کمک هزینه معیشتی به معلولان در آستانه عید فطر خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار