مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

هویتمان را با ابزار هنر حفظ و تقویت کنیم

1402/01/29 - 15:03 - کد خبر: 90721 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با ابزار هنر هویتی که پاسدار مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما است را حفظ و تقویت کنیم.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی در نشست شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری اظهار کرد: مولفه‌هایی از مردم آذربایجان در بیانات رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است که غیرت، تدّین و شجاعت را می توان مهم ترین این مولفه‌ها دانست و این سه مولفه در زندگی روستائیان و عشایر تبلور بیشتری دارد.
وی افزود: برای صیانت از این هویت و تقویت و گسترش آن، نیازمند بهره‌گیری از ابزار قدرتمند هنر هستیم. توجه به تولیدات هنری علی الخصوص در حوزه فیلم و عکس که در دنیای کنونی بیشترین تاثیرگذاری را دارد، در معرفی نقش مردمان شریف روستایی و عشایر و همچنین ظرفیت کم‌نظیر گردشگری منطقه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر این هویت ملی را در قالب هنر ماندگار کنیم نسل به نسل تداوم خواهد یافت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این خصوص تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.
بلاغی تصریح کرد: امروز اگر از گردشگری دینی و سالم سخن به میان می‌آید، این حوزه بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: در دنیا گردشگران به دنبال بناهای مدرن و لوکس نیستند بلکه مشتاق زندگی بی‌هیاهو و آرام و فرهنگ روستایی و عشایری هستند و این جشنواره می‌تواند با به تصویر کشیدن این فرهنگ اصیل نقش موثری در توسعه گردشگری داشته باشد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، وی اظهار امیدواری کرد تا با همراهی و همکاری ادارات و نهادهای مرتبط و همچنین هنرمندان حوزه فیلم و عکس جشنواره‌ای در خور و شایسته فرهنگ اصیل ایرانی و آذربایجانی برگزار و آثار پرمحتوا و ماندگار در این حوزه تولید شود.
انتهای پیام/
هویتمان را با ابزار هنر حفظ و تقویت کنیم خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار