فرمانده کل ارتش مطرح کرد:

برنامه‌های بلندمدت ۵ و ۲۰ ساله نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات

1402/01/29 - 11:38 - کد خبر: 90696 نسخه چاپی

نصر: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید خودمان را برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده کنیم، گفت: برنامه‌هایی که در ارتش با کمک دانشمندان جوان تهیه شده و به تصویب رسیده است به صورت برنامه‌های پنج‌ساله آماده شده و طرح‌های بلندمدت ۲۰ساله نیروهای مسلح نیز آماده است.

به گزارش نصر، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران و قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر فیلم‌های رژه‌های سال‌های گذشته را مشاهده و با آنچه امروز در رژه حاضر بود مقایسه کنید، شاهد پدیده‌های جدید خواهید بود.
وی افزود: نیروی زمینی قهرمان ما پوست اندازی کرده و شما یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام ماموریت است مشاهده می‌کنید که با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش‌بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده تسلیحات و تجهیزات مناسب آماده شده است.
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه بسیاری از مسائل مانند راهبردها، راهکنش‌ها و آموزش‌ها و مناسبات فی مابین جزو تغییرات اساسی است که در نیروهای مسلح ما بوجود آمده، گفت: اگر ما در گذشته یک نیروی مسلحی بودیم که با تمام توان می خواستیم از حدود و ثغور خود دفاع کنیم، امروز این اطمینان کامل را داریم که می‌توانیم در مقابل هر قدرتی که نگاه چپ به این خاک کند و هر قدرتی که تصور بهم خوردن توازن قدرت و تجاوز را داشته باشد با او مقابله کنیم.
سرلشکر موسوی ادامه داد: در عرصه زمینی، دریایی، موشکی، پهپادی، هوایی و پدافندی شما شاهد رشد و ارتقا نیروهای ارتش به نحوی هستید که قابل مقایسه با دوران دفاع مقدس و حتی چند سال قبل نیست.
وی خاطرنشان کرد: طبیعتا تهدیدات هم متغیر خواهند بود و در آینده با وضعیتی که در جهان ایجاد می‌شود ممکن است تهدیدات ما شدیدتر هم باشد و ما باید خودمان را برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده کنیم.
فرمانده کل ارتش تاکید کرد: برنامه‌هایی که در ارتش با کمک دانشمندان جوان تهیه شده و به تصویب رسیده است به صورت برنامه‌های پنج‌ساله آماده شده و طرح‌های دراز مدت بیست ساله نیروهای مسلح نیز آماده است و حرکت نیروهای مسلح بر اساس آن انجام می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش صبح سه شنبه با حضور «سید ابراهیم رییسی» و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش،بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافندهوایی و تجهیزات دریایی محمول از جلوی جایگاه رژه می روند و همچنین بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش در آمد.
۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند و به همین منظور در چنین روزی روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند.
انتهای پیام/
برنامه‌های بلندمدت ۵ و ۲۰ ساله نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار