رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد؛

ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه به آذربایجان‌شرقی

1402/01/29 - 11:31 - کد خبر: 90694 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز پنجشنبه این هفته سامانه بارشی جدیدی وارد استان شده و موجب بارش باران می‌شود.

گزارش نصر، محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید، رگبار باران و غرش آذرخش می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در برخی نواحی استان موجب خیزش گرد و خاک می شود، اظهار کرد: در این نواحی کیفیت هوا کاهش می یابد بنابراین توصیه می شود گروه های حساس جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از نظر دمایی نیز تا اواخر هفته جاری دمای استان به تدریج افزایش می یابد، گفت: طی امروز و فردا جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود.
امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد گاهی شدید در برخی نواحی استان از روز پنجشنبه این هفته، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، خسارت به سقف گلخانه ها و شکستن سرشاخه های درختان وجود دارد.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای صفر و جلفا با دمای ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت در سردترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه به آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار