شهردار تبریز؛

بنای کنسولگری سابق آلمان را تملک می کنیم

1402/01/29 - 11:08 - کد خبر: 90691 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: تلاش می کنیم بنای کنسولگری سابق آلمان در تبریز را تملک کنیم ، لیکن مالک آن رضایت نداد و در صورت تمایل وی ، آماده هستیم این بنا را تملک و با حفظ هویت آن بازسازی کنیم.

به گزارش نصر، شهردار تبریز گفت: تلاش می کنیم بنای کنسولگری سابق آلمان در تبریز را تملک کنیم، لیکن مالک آن رضایت نداد و در صورت تمایل وی ، آماده هستیم این بنا را تملک و با حفظ هویت آن بازسازی کنیم.
به گزارش وقت نیوز ، کنسولگری سابق آلمان در تبریز در دوران مشروطه و د سال 1900 میلادی  در محلیه بارون آواک تاسیس شده و در زمان خود یه عنوان یکی از مکان های فعال در عرصه دیپلماتیک و سیاسی بوده است.
بنای این کنسولگری هم اکنون یکی از معدود ساختمان های کنسولگری باقی مانده این شهر  قلمداد می‌شود که در میان باغی باقی مانده‌است و در صورت ساماندهی و مرمت به یکی از مکان های گردشگری تبریز می‌تواند تبدیل شود.
این بنا به دلیل هویت تاریخی و فرهنگی پارسال در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده در دوران نخست وزیر دکتر مصدق بسته شده است.
یعقوب هوشیار در نشست با مدیران مسوول رسانه‌های تبریز با اشاره به برخی اخبار حاشیه ساز در باره این بنا گفت : به هیج وجه به کلیت این بنا دست نزده ایم و تلاش ما  حفظ ارزش ها و هویت شهر است و افزود که بدون اغراق در هیچ دوره از مدیریت شهری به اندازه این دوره به حفظ هویت شهری توجه نشده بود.
وی اشاره کرد: که ارزشمندی بنای کنسولگری سابق آلمان در تبری به دلیل هویت تاریخی آن است و شهرداری به هیج وجه قصد تخریب این بنا را ندارد.
شهردار تبریز گفت: با توجه به اینکه تبریز فاقد کریدور شمال به جنوب است در اجرای این طرح و در مسیر خیابان فلسظین جنوبی هیج گونه جا به جابی در دیوار این بنا روی نداده است.
وی بیان کرد : قرار است بنای بیرونی این بنا مطابق شکل اولیه آن مرمت و بازسازی شود.
هوشیار خاطرنشان کرد: دیوار بیرونی این بنا را مطابق شکل اولیه آن مرمت و احداث می‌کنیم.
انتهای پیام/  
بنای کنسولگری سابق آلمان را تملک می کنیم نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   شهروند   سال پیش  

انشاالله بتوانید این بنا را حفظ و مرمت و نگهداری نمایید
پژوهشیار