خبر/

لایحه ایجاد سازمان بازرگانی به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود

1402/01/27 - 11:50 - کد خبر: 90563 نسخه چاپی

نصر: با وجود تاکید دولت برای تسریع در بررسی لایحه ایجاد سازمان بازرگانی که می‌تواند نقش مهمی در تنظیم بازار، جلوگیری از تورم و نظارت مؤثرتر بر بازار و جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها  داشته باشد، نمایندگان با بررسی فوری آن مخالفت کردند تا این لایحه به صورت عادی در مجلس بررسی شود.

به گزارش نصر، بررسی تقاضای دو فوریت لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس مطرح شد اما نمایندگان با ۶۷ رای موافق ، ۱۷۲ رای مخالف و چهار رای ممتنع از ۲۴۸ آرای ماخوذه با دو فوریت این لایحه مخالفت کردند.
سپس تقاضای یک فوریت این لایحه به رای نمایندگان گذاشته شد که نمایندگان این بار با ۵۸ رای موافق و ۱۷۳ رای مخالف با بررسی یک فوریت این لایحه هم مخالفت کردند و به این ترتیب این لایحه به صورت عادی در مجلس بررسی می شود.
سید علی ادیانی نماینده دولت در مورد علت تقاضای دو فوریت برای بررسی این لایحه بیان داشت: با توجه به تحولات بازار، فوریت این لایحه اولویت دارد تا دولت حکمرانی دقیق و عالمانه را در عرصه بازار به حکم قانون اعمال کند.
ادیانی در تشریح جزییات این لایحه اظهار داشت: این لایحه در جهت حمایت از مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و شرکت های بازرگانی است و همه وظایف و مسئولیت ها در حوزه بازرسی بازار را از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی به سازمانی که در دولت تشکیل می شود، محول می کند.
وی با یادآوری اینکه دولت درخواست دو فوریت برای این لایحه را دارد، افزود: با ایجاد این سازمان، هیچ توسعه تشکیلاتی در دولت اتفاق نمی افتد و دولت فربه نخواهد شد، بلکه از مجموعه ظرفیت های بالفعل درونی وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در ساختار جدید سازمان جدید پیگیری می شود.
نماینده دولت اظهار داشت: در این لایحه با تاکید بر رویکرد تجمیع، ادغام و کاهش تشکیلات و حذف ساختارهای موازی به دولت اجازه داده می شود تا بتواند در قالب تصمیمات دولت، دیگر دستگاههای اجرایی که مرتبط با امور بازرگانی و تنظیم بازار هستند به این سازمان جدید احداث هم اضافه شوند و دولت با ایجاد پیشخوان مدیریتی با تاکید ارتباط بین سامانه های موجود در حوزه زنجیره تامین تولید و توزیع کالاهای اساسی و نهاده ها بتواند با رصد و پایش و خدمات ارائه کند.
انتهای پیام/
لایحه ایجاد سازمان بازرگانی به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار