افزایش ۶۳ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در بخش های اقتصادی آذربایجان شرقی

1402/01/26 - 17:17 - کد خبر: 90528 نسخه چاپی

نصر: رییس کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۹۸۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در بخش های مختلف اقتصادی استان پرداخت شد که این رقم در سال ۱۴۰۰ شمسی ۶۰۵ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال بوده که ۶۳ درصد رشد داشت.

به گزارش نصر، عادل غلامی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مقدار ۴۶۶ هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال در حوزه صنعت و معدن پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل۸۶ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی ۱۱۳ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به سال ۱۴۰۰ شمسی ۵۷ درصد و در بخش بازرگانی و صادرات نیز ۸۴ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال بوده که ۱۷ درصد افزایش داشته است.
غلامی گفت: پرداخت تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان میزان تسهیلات پرداختی ۹۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال با ۱۰۹ درصد افزایش و در بخش خدمات ۲۳۲ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال ۷۱ درصد افزایش داشته است.
وی همچنین در خصوص عملکرد بانک های عامل آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال گذشته، افزود: از ۶۸ هزار و ۳۹۵ پرونده معرفی شده ۵۷ هزار و ۲۱۴ مورد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.
وی همچنین در خصوص عملکرد بانک های عامل آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال گذشته، افزود: از ۶۸ هزار و ۳۹۵ پرونده معرفی شده ۵۷ هزار و ۲۱۴ مورد تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

از محل تسهیلات ریاست جمهوری نیز ۲۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای پنج هزار و ۷۵۱ پرونده تسهیلات بانکی اعطا شد
رییس اداره امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی ادامه داد: از محل تسهیلات ریاست جمهوری نیز ۲۳ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال برای پنج هزار و ۷۵۱ پرونده تسهیلات بانکی در حوزه صنعت و معدن از محل مصوبات سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی در مدت ۲ سال پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته توسط بانک های دولتی استان ۱۰۹ هزار و ۹۸۲ میلیارد ریال برای ۲۹ هزار فقره پرونده ضمانت نامه بانکی اعطا شده است.
غلامی گفت: تعداد اعتبارات اسنادی داخلی گشایش شده در سال گذشته یکهزار و ۸۷۸ مورد با مبلغ ۲۱۰ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال بوده است.
رییس کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی افزود: ۱۰ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال اعتبار ابلاغی ملی برای تسهیلات تبصره ۱۸ بوده که ۱۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال پرداخت شده که برای ۶ هزار و ۱۷۹ نفر اشتغال زایی شده است.
وی با اشاره به اینکه بانک های آذربایجان شرقی نسبت به توان خود از بخش اقتصادی، صنعتی و بخش خصوصی حمایت کرده است، گفت: آمار ارایه شده نشان می دهد سال گذشته حدود ۱.۵ برابر میزان تسهیلات بانک های استان افزایش یافته و به طور عموم بیشتر تسهیلات درخواست شده این بخش ها پرداخت شده است.
انتهای پیام/
افزایش ۶۳ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در بخش های اقتصادی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار