برندگان درخشان جوایز عکاسی «چشم ذهن» ۲۰۲۳

1402/01/26 - 14:12 - کد خبر: 90502 نسخه چاپی

نصر: All About Photo با افتخار برندگان امسال جوایز The Mind's Eye که بهترین تصاویر از عکاسان سراسر جهان را به نمایش می‌گذارد، اعلام کرد.

به گزارش نصر، اکنون در هشتمین سال از مسابقات، All About Photo به مرجعی برای کشف استعدادهای جدید و تجلیل از عکاسان برجسته تبدیل شده است. امسال هیئت داوران ۳۹ برنده را از ۱۸ کشور مختلف و از ۵ قاره انتخاب کردند.
مانند چهار تصویر از پنج تصویر برنده، بیشتر آثار ارسالی امسال نیز رنگی بودند. بسیاری از تصاویر ارسال‌شده به مسابقه منعکس‌کننده وقایع فاجعه‌باری بود که در جهان اتفاق افتاده است؛ اما در‌نهایت تنها دو تصویر از ۴۵ تصویر انتخاب‌شده درگیری‌های جهانی را شامل می‌شود. امسال انتخاب‌های داوران کمتر احساسی به نظر می‌رسد و بیشتر بر روی زیبایی‌شناسی قوی تمرکز دارد.
نفر اول


 
تصویر برنده توسط عکاس اندونزیایی پریو ویدی، تیم ملی بسکتبال با ویلچر اندونزی را در میانه یک مسابقه نفسگیر نشان می‌دهد که در آن پرتاب تعیین‌کننده و برنده در آستانه رخ دادن است. در یک ترکیب‌بندی پویا که در آن اکشن توسط عکاس منجمد می‌شود، دو حریف، تقریباً متقارن با یکدیگر، ویلچرهای خود را با تمام قدرت بلند می‌کنند تا عکس را متوقف کنند. این یک تصویر قدرتمند از انعطاف‌پذیری است.
نفر دوم


 
نفر سوم


 
نفر چهارم


نفر پنجم


 
چهار تصویر برنده دیگر نیز در ترکیب‌بندی خود بسیار پویا هستند. تصویر هایکون لیانگ مردی را نشان می‌دهد که از یک انفجار فرار می‌کند. رائول کاچو اوسس سوارکاران را در حال تاختن و اجرا در مراکش ثبت کرده است. آندره آ بتانچینی از کودکانی که در حال دویدن و شیرجه زدن به بندر استون تاون زنگبار هستند،‌ عکاسی کرده است. پدرو لوئیس آجوریاگورا در جریان رویداد Red Bull Cliff Diving تصویری تقریباً باورنکردنی از غواصی در آسمان مقابل موزه گوگنهایم خلق کرده است.










انتهای پیام/
برندگان درخشان جوایز عکاسی «چشم ذهن» ۲۰۲۳ نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار