یادداشت نصر/

مظلومیت ورزش آذربایجان

1402/01/27 - 08:27 - کد خبر: 90495 نسخه چاپی

نصر: پس از حضور بی ثمر چندین عضو شورای شهر  و افراد غیر ورزشی در هیات های ورزشی استان، انتصاب عجیب یک عضو شورای شهر بازهم خبر ساز شد.

به گزارش نصر، آذربایجان شرقی یکی از استان های مستعد ورزشی کشور است که در طول سال های اخیر ورزشکاران بزرگی را در انواع رشته های مختلف بجز فوتبال به ورزش ایران معرفی کرده است و با کمترین هزینه در رشته های غیر فوتبالی بیشترین سود را داشته است؛ ورزشکارانی که بارها و بارها در میادین مختلف ملی و جهانی صاحب سکو شدند و کمتر رسانه ای از موفقیت آنها نوشت.
اما سالهاست که پروژه تخریب و نابودی ورزش استان توسط برخی تصمیمات شروع شده است و خبرها و انتصابات عجیب به قدری افزایش یافته است که تفریبا می توان گفت برای مردم تبریز عادی شده است. حذف ورزش از شهرداری، از بین بردن کامل صنایع حامی ورزش همچون ماشین سازی، عقب نشینی پتروشیمی و در نهایت حضور برخی مسئولین همچون اعضای شورای شهر در هیات های ورزشی استان گوشه ای از پروژه تخریب ورزش استان در سال های گذشته بوده است؛ ورزشی که امید عده جوان برای حضور در تیم های ملی و کسب افتخار برای کشورش است اما به اسارت عده ای سودجو و نالایق درآمده است.
در سال های اخیر یکی از بدترین اتفاقاتی که برای هیات های ورزشی استان رخ داده است، استفاده از بدخی افراد دارای مسئولیت در راس این هیات هاست که معمولا یا به عنوان رئیس هیات انتخاب می شوند و یا به عنوان هیات رئیسه منصوب می شوند که تنها هدف از این انتصابات استفاده از جایگاه چنین افراد است.
پس از تلاش های ناموفق حضور یکی از اعضای شورای شهر برای نشستن بر روی کرسی ریاست هیات بدنسازی و پرورش اندام استان، حال بعد از انتخابات پر سر و صدا و آبروبر این هیات، حکیمه غفوری به عنوان عضو هیات رئیسه بدنسازی استان انتخاب شده است که بدون شک می توان گفت با توجه به نبود هیچگونه تخصص و شناخت این عضو شورا از ورزش بدنسازی، تنها جهت سو استفاده از موقعیت وی، این انتخاب صورت گرفته است. البته غفوری تنها عضو هیات های ورزشی استان نیست و در سال های اخیر اعضای شورای شهر به عنوان هیات رئیسه و رئیس هیات های ورزشی استان حضور داشتند که بنا بر ادعای ورزشکاران این رشته ها، هیچگاه موفق به دیدن رئیس هیات نشده بودند و آنها وقت کافی برای حضور در ورزش نداشتند. بنابراین در ذهن مخاطب این سوال مطرح می شود که آیا چنین افرادی وقت کافی برای رسیدگی به فعالیت های گسترده یک هیات ورزشی را دارند؟
هیات بدنسازی و پرورش اندام استان یکی از مدال آورترین هیات های ورزشی استان است که ورزشکاران بزرگی همچون فرشاد ولی پور، بهروز تابانی، مظاهر تابانی، بهزاد عدالت و .... به اندازه کل بدنسازان ایران برای استان مدال آوری کردند اما با انتخابات عجیب و غریب و حضور چنین افرادی در راس هیات می توان گفت فاتحه این ورزش هم باید مثل برخی هیات ها خوانده شود.
با این وجود انتظار ورود مدیران ورزش و جوانان استان در غیاب مدیر کل ورزش و جوانان استان و همچنین دستگاه های نظارتی به این انتصابات ضروری بوده و ورزش دوستان استان امیدوارند شاهد جلوگیری مسئولان از خدشه دار کردن ورزش استان باشند هرچند این مسئله بسیار آرمانی به نظر می رسد.
انتهای پیام/
مظلومیت ورزش آذربایجان حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار