استاندار آذربایجان شرقی:

۷۳ هزار واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

1402/01/24 - 20:32 - کد خبر: 90419 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعهد استان برای ساخت سالانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، گفت‌: هم‌اکنون ۷۳ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در این راستا در شهرستان‌های استان در دست ساخت است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز پنجشنبه در ارتباط تصویری با جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور، افزود: این تعداد واحد مسکونی با درصدهای پیشرفت مختلف در شهرهای جدید، شهرهای بالای یکصد هزار نفر جمعیت و زیر یکصد هزار نفر جمعیت و روستاهای استان در حال اجراست که توسط تعاونی‌های مسکن، بنیاد مسکن و به شکل خودمالکی ساخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه مسوولیت اصلی دولت در این زمینه تأمین زمین است، افزود: در سطح استان برای این منظور هفت هزار و ۵۲۲ هکتار زمین اختصاص داده ایم و ۱۰۰ درصد کار در این بخش انجام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه از محدودیت های مردم، به ویژه دهک های پایین و ضعیف در تامین آورده مورد نیاز اطلاع داریم، گفت: با این وجود معتقد هستیم که اگر ارتباط و تعامل خوبی بین متقاضیان و سازندگان مسکن برقرار شود، نتیجه خوبی می توان گرفت.
وی با اشاره به تمهید دولت برای کمک به تامین مالی متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی در طرح نهضت ملی مسکن بر لزوم مشارکت حداکثری بانک های استان در پیشبرد این طرح مهم تاکید کرد.
وی با تاکید بر لزوم ارزیابی عملکرد بانک های مستقر در استان در کمک به تحقق طرح نهضت ملی مسکن، یادآوری کرد: طبق قانون ۲۰ درصد منابع بانک ها باید به بخش مسکن اختصاص یابد و کارگروه رصد تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و سایر منابع مالی ممکن در استان تشکیل شود.
خرّم با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های طرح مولدسازی برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح آذربایجان شرقی، ادامه داد: تا پایان خرداد ماه امسال دو هزار و ۷۲۳ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان به بهره برداری می رسد.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: اگر همه دست به دست هم دهند، می توان تا پایان سال جاری ۵۰ درصد مجموع واحدهای در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن در استان را افتتاح کرد.
وی با بیان اینکه اولویت ما در اجرای طرح ملی نهضت مسکن، خودمالکی است، بیان کرد: بدون شک تسریع در اختصاص تسهیلات بانکی نیز در این راستا کارگشاست.
خرّم، باز آفرینی بافت فرسوده را از دیگر اولویت‌های استان در بخش مسکن دانست و گفت: انتظار داریم بانک ها و شهرداری ها برای تسریع در تحقق این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی اعلام کرد: زیرساخت های مورد نیاز در این مناطق آماده و به همین دلیل نیز هزینه ساخت و ساز در آنها به مراتب پایین تر از اراضی شهرهای جدید است، ضمن اینکه ارزش افزوده آنها بالاست.
خرّم خاطرنشان کرد: اولویت دیگر ما در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت واحدهای مسکونی ویلایی در شهرهایی است که مشکل زمین ندارند.
انتهای پیام/ 
۷۳ هزار واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در حال ساخت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار