معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی؛

توزیع رایگان 15000 اصله نهال توت در راستای سیاستهای حمایتی از صنعت نوغانداری در  استان

1402/01/24 - 17:45 - کد خبر: 90415 نسخه چاپی

نصر: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای سیاستهای حمایتی از صنعت نوغانداری استان توزیع رایگان 15 هزار اصله نهال توت در استان انجام پذیرفت.

به گزارش نصر، صمد زمان زاد قویدل در جلسه بررسی نحوه توسعه صنعت نوغانداری در آذربایجان شرقی و رفع موانع و چالشهای موجود در این راستا گفت: بی نیازی از سرمایه‌گذاری فراوان، مزیت نسبی و فرصت انجام نوغانداری در اغلب مناطق استان در کنار سنتی بودن آن و قدمت طولانی آن در فرهنگ باستانی ایران از ویژگی‌های خاص این حرفه است.
وی افزود: نوغانداری به دلیل ویژگی‌هایی از جمله جنبی بودن و تکمیلی بودن بخش کشاورزی، در کنار سایر مشاغل می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و تأمین درآمد برای خانوارهای روستایی و کشاورزان شود. 
قویدل با اشاره به اقدامات حمایتی از نوغانداران یادآور شد: تأمین نهاده به ویژه تخم نوغان و نهال توت اصلاح شده از جمله برنامه های ویژه در راستای تشویق و ترغیب مردم به این صنعت است.
وی تاکیدکرد: اگر زنجیره تولید ابریشم در استان آذربایجان شرقی تکمیل شود، موجب ایجاد اشتغال پایدار و تأمین درآمد مستمر خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه توسعه نوغانداری سرمایه چندانی نمی‌خواهد، بیان کرد: با توجه به آنکه کشت درخت توت در اغلب خاک‌ها قابل‌اجرا است از این‌ رو لازم است که به‌ عنوان تنها غذای مورد نیاز کرم ابریشم در حاشیه انهار، آب راه‌ها، حاشیه روستاها و اطراف مزارع کشاورزی و زمین‌های کم بازده جوار خانه‌ها اقدام به کاشت شود.
وی افزود: در راستای تفاهم نامه همکاری تولید نهال توت که فی مابین معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور انجام شده بود تعداد 10 هزار سرشاخه توت جهت تولید نهال توت به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان واگذار گردید.
انتهای پیام/
توزیع رایگان 15000 اصله نهال توت در راستای سیاستهای حمایتی از صنعت نوغانداری در  استان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار