رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

پنج نفر از نمایندگان کنونی آذربایجان شرقی نام نویسی نکردند

1398/09/18 - 17:39 - کد خبر: 9041 نسخه چاپی

نصر: رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی امروز دوشنبه در نشست خبری بدون اشاره به نام فردی اعلام کرد : از 19 نماینده کنونی استان در مجلس پنج تن از آنان در این دوره نام نویسی نکردند.

به گزارش نصر ، علیار راستگو در این نشست خبر داد : بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از روز گذشته در هیات های اجرایی فرمانداری های استان شروع شده و فرایند استعلام از مراجع چهارگانه درحال انجام است.

وی افزود : فرایند نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی در برنامه زمان بندی خود و بدون هیج گونه مشکلی انجام شد و در مجموع 794 نفر از این استان داوطلب نمایندگی مجلس شدند.

وی گفت :  از این تعداد 83 نفر زن و بقیه مرد هستند.

به گفته وی حوزه انتخابیه تبریز ،‌ اسکو و آذرشهر با 336 نفر، مرند و جلقا با 71 نفر ،‌ مراغه و عجب شیر با 58 نفر ،‌میانه با 49 نفر و اهر و هریس با 47 نفربه ترتیب بیشترین و حوزه انتخابیه بناب با 14 نفر کمترین ثبت نام کننده را داشتند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: فرایندهای اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس در استان با تعامل و هماهنگی با هیات های نظارت به خوبی پیش می رود و افزایش نام تویسی داوطلبان نسبت به دوره قبل از حضور پر شور مردم دراین انتخابات را نوید می دهد.

وی گفت : تحلیل آماری عدد 794 نشان می دهد که برای هر کرسی این استان در مجلس 41 نفر و در حوزه انتخابیه تبریز برای هرکرسی 56 نفر نام نویسی کردند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد : از نظر سنی ، رده سنی 36 الی 40 بیشترین داوطلب و گروه سنی 71 الی 75 با دو نفر کمترین داوطلب را دارد.

به گفته راستگو ، از میان 794 داوطلب ‌635 نفر دارای تحصیلات فوق لیسانس ، 98 نفر دکترا و 20 نفر حوزوی هستند.

وی اضافه کرد : 168 نفر از ثبت نام کنندگان استان برای نمایندگی مجلس ایثارگر و 32 نفر داری سابقه نمایندگی مجلس هستند.

راستگو این را هم یاد آوری کرد که 172 نفر از ثبت نام کنندگان در دوره های قبلی هم داوطلب نمایندگی مجلس شده بودند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تاکید کرد کاندیداهای تعیین صلاحیت شده به جز ایام قانونی که از 24 بهمن ماه تا هشت صبح اول اسفند 98 است حق هیچ گونه تبلیغات زود هنگام ندارند و با هرگونه فعالیت پیش تبلیغاتی آنان مطابق قانون جدید انتخابات برخورد خواهد شد.

وی گفت : تجمع های غیر متعارف ماننند سد معبر ، راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی ، تخریب رقیب و استفاده از بلند گوی سیار خلاف است و تصریح کرد که  اندازه تصاویر نامزدها نباید از ده در 15 و ابعاد بقیه آقلام تبلیغاتی آن ها  50 در 70 بزرگتر باشد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط حساس بین المللی و داخلی ضرورت مشارکت گسترده مردم در انتخابات دوم اسفند را مورد تاکید قرار داد و گفت :  استان از هر نظر آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی را دارند.

وی اضافه کرد : بیش از 50 هزار نیرو و عوامل اجرایی و ستادی و نیز انتظامی در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان آذربایجان همکاری دارند.

انتهای پیام/

پنج نفر از نمایندگان کنونی آذربایجان شرقی نام نویسی نکردند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار