خبر/

۸۰۷ کیلومتر شبکه مسی برق به کابل خودنگهدار در آذربایجان شرقی تبدیل شد

1402/01/24 - 16:29 - کد خبر: 90407 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: برای کاهش تلفات شبکه و افزایش کیفیت برق، سال گذشته ۸۰۷ کیلومتر از خطوط مسی شبکه توزیع برق در حوزه فعالیت این شرکت به کابل‌های خودنگهدار تبدیل و تعویض شد.

به گزارش نصر، اکبر فرج نیا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰۸ کیلومتر از تعویض و تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در بخش روستایی، ۱۱۴ کیلومتر در بخش شهری و بیش از ۲۸۵ کیلومتر نیز در سایر بخش ها انجام شد که ۱۳۲ میلیارد تومان هزینه در بر داشت.
وی افزود: اولویت اول در اجرای این طرح، مسیرهایی بود که احتمال وقوع خاموشی ناشی از فرسودگی شبکه یا احتمال سرقت سیم در آنها زیاد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: دومین اولویت، مسیرهای دارای ضعف ولتاژ بودند که با تعویض سیم، ضعف ولتاژ برق از بین رفت و شاهد کاهش تلفات شبکه و در نهایت افزایش رضایتمندی مشترکان در این مناطق شدیم.
فرج نیا ادامه داد: تبدیل و تعویض شبکه های مسی به کابل خودنگهدار با جدیت در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت تا هم از تلفات شبکه جلوگیری کنیم و هم برق پایدار و بی نوسان با ولتاژ استاندارد در اختیار مشترکان قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی ۱۹ شهرستان این استان به جز تبریز، اسکو و آذرشهر را زیرپوشش دارد و دارای ۹۳۷هزار مشترک برق بوده که ۳۰درصد آن خانگی، ۳۰درصد صنعتی و ۲۴درصد کشاورزی است.
انتهای پیام/
۸۰۷ کیلومتر شبکه مسی برق به کابل خودنگهدار در آذربایجان شرقی تبدیل شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار