شهردار اعلام کرد:

توسعه پیاده‌راه با هدف تحقق شعار انسان‌ محور بودن معابر تبریز

1402/01/24 - 15:07 - کد خبر: 90396 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: در راستای تحقق شعار انسان‌محور بودن معابر تبریز به‌خصوص در بافت تاریخی و مرکزی شهر، توسعه‌ پیاده‌راه‌ها در سال جاری در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در بازدید از پروژه‌های سنگفرش معابر تاریخی منطقه هشت اظهار کرد: با توجه به وجود اماکن تاریخی و گردشگری در سطح منطقه هشت، تلاش می‌کنیم مسیرهای منتهی به این اماکن نیز از نظر منظر شهری مناسب با آثار تاریخی و فرهنگی باشد.
وی با اشاره به استقبال شهروندان تبریزی از پروژه‌های انسان‌محور شهرداری تبریز افزود: احداث پیاده‌راه در بافت مرکزی و تاریخی شهر و دیگر مناطق شهرداری مورد استقبال شهروندان واقع شده و بر همین اساس این موضوع در سال جاری توسعه خواهد یافت.
وی افزود: شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز پیشرو در اجرای پروژه‌های انسان‌محور بوده و پروژه‌هایی چون کوچه ثبت، کوچه پاساژ، دالان میرزا رضا را تکمیل و یا در دست اجرا دارد.
هوشیار با اشاره به الزام مناطق دهگانه برای اجرای پروژه‌های انسان‌محور اعلام کرد: هر منطقه شهرداری در سال جاری مکلف به اجرای حداقل یک رشته پیاده‌راه شهری جدید با اولویت مناطق و محلات تاریخی، فرهنگی هستند و اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرداری قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: توجه به توسعه پیاده‌راه‌ها به عنوان بسترهای جدید تحقق "شهر انسان محور" در دوره فعلی مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به آخرین مراحل اجرایی کوچه پاساژ نیز گفت: پروژه سنگفرش کوچه پاساژ با ۷۰ میلیارد ریال هزینه شامل دو پیاده رو در ضلع شرقی و غربی کوچه به طول چهار متر و مسیر ترددی خودرو به صورت سنگفرش در میان این دو پیاده‌رو وجود دارد.
انتهای پیام/
توسعه پیاده‌راه با هدف تحقق شعار انسان‌ محور بودن معابر تبریز خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   سالار   سال پیش  

والا خیابان اصلی باغمیشه رو با اونهمه ترافیک گرفتن کوچیک کردن نه برای مردم بلکه برای فروش زمین به بساط کن ها. واقعاً جای تأسف داره
پژوهشیار