عضو مجلس خبرگان:

قدس برای مسلمانان مسئله حیاتی است

1402/01/24 - 11:37 - کد خبر: 90362 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با دعوت از مسلمانان جهان برای حضور در راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: «قدس» به عنوان قبله اول مسلمین جهان و محل عروج پیامبر اکرم (ص) برای مسلمانان یک مسئله حیاتی است.

به گزارش نصر، آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز پنج‌شنبه با انتشار یک پیام تصویری افزود: متاسفانه مدتهاست که با حمایت سردمداران غربی، حق مسلمانان فلسطین توسط یک عده اشغالگر ضایع و قبله اول مسلمانان جهان اشغال شده است.
وی با بیان اینکه این رژیم حد و حدود اسراییل جعلی را از نیل تا فرات می‌داند، اضافه کرد: اخیرا نیز با به‌کارگیری داعش در عراق، اردن و سوریه به دنبال گسترش مرزهای جعلی خود بودند تا جایی که مصدومان داعشی در بیمارستان‌های اسراییل درمان می‌شدند.
آیت‌الله پورمحمدی: اشغالگران فلسطین حد و حدود اسراییل جعلی را از نیل تا فرات می‌دانند
وی با ابراز تاسف از اینکه عده زیادی از ۲ میلیارد مسلمان جهان در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اشغال قبله اول مسلمانان کوتاهی می‌کنند، اضافه کرد: ظلم و جنایت این رژیم در حق ملت‌های فلسطین، لبنان و سوریه غیرقابل وصف است.
عضو مجلس خبرگان رهبری، بیداری مسلمانان جهان در برابر اسلام‌ستیزی این رژیم غاصب را ضروری خواند و به نقل از حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: اگر مسلمانان جهان در برابر این رژیم جعلی متحد شوند و هریک از آنان یک سطل آب سرازیر کنند، چند میلیون اشغالگر صهیونیستی را سیل خواهد برد.
آیت‌الله پورمحمدی همچنین به آخرین نمونه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره و بیان کرد: چندین روز قبل در مسجدالاقصی به نمازگزاران فلسطینی هجوم بردند و در برخی از موارد حدود ۱۰ نفر بر سر یک نمازگزار مظلوم ریختند و او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی به تداوم شهرک‌سازی این رژیم جعلی هم اشاره کرد و افزود: اهتمام در برابر آزادی قدس شریف در حقیقت اهتمام در مسیر اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است.
آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه اگر صهیونیست‌ها قدرت پیدا کنند به هیچ‌کسی رحم نخواهند کرد، تصریح کرد: آنان در فکر توسعه محدوده‌های اشغالی خود هستند و بر همین اساس مسلمانان باید نسبت به مسایل فلسطین حساس باشند.
وی ادامه داد: وقتی مدافعان حرم کشورمان به عنوان مستشار نظامی در سوریه و عراق حضور یافتند، در حقیقت در مرزهای ایران جنگیدند زیرا اگر در آنجا وارد میدان نمی‌شدند باید به فرموده رهبری در همدان و شیراز وارد رویارویی با دشمن می‌شدیم.
امام جمعه مراغه همچنین ابراز امیدواری کرد که مسلمانان در راهپیمایی روز قدس امسال با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» حضور گسترده داشته باشند و نفرت و انزجار خودشان از این رژیم جعلی و حمایت خودشان از ملت مظلوم فلسطین را بار دیگر اعلام کنند.
به گزارش ایرنا راهپیمایی روز قدس امسال در ساعت ۱۰:۳۰ فردا، جمعه از میدان «طلوع‌فجر» مراغه آغاز می‌شود و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از میدان «طلوع‌فجر» به سمت میدان شهرداری و از طریق خیابان امام خمینی (ره) به میدان مصلی می‌روند؛ سخنرانی پایانی و قرائت قطعنامه روز قدس مراغه در همین میدان خواهد بود.
انتهای پیام/
 قدس برای مسلمانان مسئله حیاتی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار