استاندار آذربایجان شرقی:

یک هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان از اعتبار سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی اختصاص یافت

1402/01/22 - 16:34 - کد خبر: 90294 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان، تا پایان سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان به صورت نقد و ۳۸۲ میلیارد تومان در قالب اوراق اختصاص یافته است.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز سه‌شنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱، با اشاره به تصویب ۱۷۵ پروژه در سفر رئیس جمهور به استان، اظهار داشت: هیچ پروژه غیرفعالی از این سفر در استان وجود ندارد و همه پروژه‌ها فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های مهم نیز در حال اتمام است، ادامه داد: در سال گذشته ۵۸ کیلومتر آزادراه در استان افتتاح شد و راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز هم به اتمام رسیده و در چند روز آینده افتتاح می شود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید ارزیابی دقیقی از تمامی پروژه‌ها انجام شود تا منابع به پروژه‌های با درصد پیشرفت بالا و رو به اتمام، اختصاص یابد.
وی با تاکید بر اینکه باید به صورت ماهانه گزارش پیشرفت پروژه‌ها ارایه شود، ادامه داد: فصل کاری در آذربایجان شرقی محدود است؛ هیچ پروژه ای در استان نباید وجود داشته باشد که تخصیص منابع صورت گرفته باشد، ولی پیمانکار فعال نباشد.
خرّم گفت: بخش خصوصی در آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری فعالند و مسوولان استان نیز برای مانع زدایی در مسیر فعالیت بخش خصوصی تلاش می کنند.
وی ادامه داد: با وجود پیشرفت ها متاسفانه برخی افراد با تزریق ناامیدی به دنبال بی انگیزه کردن سرمایه‌گذاران هستند تا پیشرفت کار در استان اتفاق نیفتد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۶ برابر سال‌های قبل از آن، منابع به استان جذب شده است، ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها باید نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق از عملکرد و ارایه آمار درست توجه بیشتری داشته باشند.
وی گفت: مدیران دستگاه ها باید برنامه های خود را در سال جاری به صورت عملیاتی‌تر، با محاسبه بهتر و با اولویت‌بندی مناسب‌تر اجرا کنند.
مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این جلسه گزارشی از روند تخصیص و جذب اعتبارات و مهم‌ترین اقدامات حوزه اجرایی خود را در سال ۱۴۰۱ بیان کردند.
رییس جمهور ۱۲ خرداد سال ۱۴۰۱ در قالب بیست و سومین سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر کرد که با تصویب ۴۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان همراه بود .
انتهای پیام/
یک هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان از اعتبار سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی اختصاص یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار