«قالیباف» در پیامی به کنگره بین‌المللی قدس شریف؛

روز قدس، اصلی‌ترین نماد هوشیاری جهان اسلام در برابر صهیونیسم است

1402/01/22 - 13:55 - کد خبر: 90271 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روز جهانی قدس اصلی‌ترین نماد هوشیاری جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی و هم‌دستانش است.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام اتفاق نظر دارد که مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است، گفت: روز جهانی قدس اصلی‌ترین نماد هوشیاری جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی و هم‌دستانش است.
متن کامل این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مهمانان و دست‌اندرکاران محترم چهارمین کنگره بین‌المللی قدس شریف؛
خانم‌ها و آقایان؛
مسئله فلسطین و قدس شریف طی دهه‌های گذشته، همواره مسئله اول جهان اسلام بوده است. اشغال قبله اول مسلمین، آواره ساختن میلیون‌ها شهروند فلسطینی و کشتار هزاران انسان بی‌گناه رخدادی ساده نیست که گذر زمان باعث فراموشی اندوهش شود.
در حالی که چندین نسل از زنان و مردان و کودکان فلسطینی قربانی ظلم و توحش صهیونیست‌ها هستند، عده‌ای می‌خواهند این مسئله را اتفاقی تاریخی جلوه داده و با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کنند. در حالی که مسئله فلسطین نه موضوعی تاریخی، بلکه مسئله امروز مسلمانان و همه آزادی‌خواهان جهان است. مگر می‌توان میلیون‌ها انسان را در محاصره دید و رنج آن‌ها را به تاریخ حواله داد؟
مگر می‌توان میلیون‌ها انسان را آواره و بی‌وطن دید و آوارگی آنها را امری مربوط به گذشته دانست؟ صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها اشتباه می‌کنند؛ شعله‌ای که مظلومیت فلسطین در دل‌های آزادی‌خواهان افروخته است خاموش نشده و خاموش شدنی نیست.
جهان اسلام در مواجهه با مسئله فلسطین مسیرهای متفاوتی را در هفت دهه گذشته آزموده است. برخی تلاش کردند مسئله فلسطین را به موضوعی عربی تقلیل دهند و ناکام ماندند. برخی تلاش کردند از مسیر مذاکره و کوتاه آمدن مقابل دشمن صهیونیستی این مسئله را حل کنند و سرخورده شدند. در سال‌های اخیر برخی مسیر سازش و امتیازدهی به صهیونیست‌ها را انتخاب کردند و تا آنجا پیش رفتند که دشمن صهیونیستی را به رسمیت شناختند اما آنان نیز به نتیجه‌ای نرسیدند.
این مسیرها آزموده‌هایی است که نتایج آن در مقابل دیدگان همه وجدان‌های بیدار قابل مشاهده است. اما اکثریت جهان اسلام مسیر دیگری را راه‌حل نهایی مسئله فلسطین می‌دانند که «مقاومت» است. مسیری که رهروان آن نه تنها سرخورده نشده‌اند، بلکه دستاوردهایی چشمگیر داشته‌اند. چرا که اهالی مقاومت، با تکیه بر سنت‌های الهی حرکت کرده و با استقامت خود، مشمول برخورداری از نصرت خدای عزیز حکیم شده‌اند.
امروز جهان اسلام در اینکه مقاومت تنها راه آزاد سازی فلسطین است اتفاق نظر دارند. کسانی که گمان می‌کنند می‌توانند هم در میسر سازش باشند و هم شعار آرمان فلسطین را سر دهند در امت اسلامی منزوی هستند. به متن جوامع خود نگاه کنیم.
هرچند عده‌ای متأثر از امپراتوری رسانه‌ای صهیونیستی گمان می‌کردند مسئله فلسطین در جهان اسلام به فراموشی سپرده شده اما شاهدیم که فلسطین همچنان مسئله اول امت اسلامی است و مسلمانان از هر فرصتی که بتوانند این موضوع را به گوش جهانیان می‌رسانند؛ حتی برگزاری جام‌جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر، موجی از خواست مردم در حمایت از فلسطین را نشان داد. این خلاقیت‌های مردمی نیازمند حمایت‌هایی از سوی حکمرانان است.
اگرچه متأسفانه در سال‌های گذشته برخی از سران دولت‌های منطقه به دنبال ایجاد روابط و توسعه مناسبات با رژیم صهیونیستی بودند؛ اما تاریخ نشان می‌دهد که این رژیم در قبال متحدان خود نیز فریب‌کار است. نمی‌توان انتظار داشت رابطه با دولت جعلی و غاصبی که حفظ موجودیت‌اش در گرو ایجاد ناامنی است، برای کشورهای اسلامی یا امت اسلام امنیت ایجاد کند.
از این رو ما همچنان معتقدیم تنها راه کارآمدِ آزادسازی قدس شریف، «مقاومت» است. این تنها ساکنان اصلی فلسطین از هر قوم و مذهبی هستند که می‌توانند درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.
آوارگان فلسطینی باید با استفاده از حق بازگشت، به سرزمین مادری بازگردند و در انتخاباتی آزاد آینده کشورشان را تعیین کنند.طرح‌های سازشی که توسط دیگران تحمیل می‌شوند هیچ‌گاه به نتیجه نخواهند رسید؛ همانطور که در گذشته به نتیجه نرسیده است. در حالی که «مقاومت برای استیفای حق مردم»، همیشه قرین موفقیت بوده است.
دوستان و همدلانِ رهایی قدس!
این روزها بار دیگر و در آستانه روز جهانی قدس، شاهد موج تازه‌ای از نفرت‌پراکنی و نژادپرستی صهیونیست‌ها در قدس شریف هستیم. تعرض به مسجدالاقصی و بازداشت نمازگزاران و مؤمنان بی‌دفاع هیچ توجیهی ندارد؛ اما بر استیصال صهیونیست‌ها دلالت دارد.
رژیم صهیونیستی در ماه‌های گذشته درگیر بحران‌های داخلی بوده است. بحران‌هایی که به اذعان خودشان در طول عمر منحوس آن بی‌سابقه بوده است. این رژیم به دنبال آن است تا با ایجاد بحران‌های ساختگی در منطقه، توجهات را از آنچه درون مرزهای پوشالی‌اش در حال وقوع است منحرف سازد.
امت اسلامی باید با هوشیاری تحولات کنونی فلسطین را دنبال کند و از همه ابزارهای موجود برای برملا ساختن نقش مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان استفاده کند. روز جهانی قدس اصلی‌ترین نماد هوشیاری جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی و هم‌دستانش است.
در روزهای اخیر مقاومت با پاسخ‌هایی کوبنده نشان داد که قدرت پاسخ صهیونیست‌ها ضعیف شده و آنانی که در گذشته به راحتی به خود اجازه حمله به کشورهای دیگر را می‌دادند، آنچنان در لاک خود فرو رفته‌اند که حتی تصور آغاز تجاوزی جدید به ذهن‌شان خطور نمی‌کند؛ چرا که با جبهه مقتدر و مبتکر مقاومت مواجه هستند.
جهان اسلام امروز بیدارتر و هوشیارتر از هر زمان دیگری است. ملت‌های مسلمان و مردم آزاده جهان حامیان اصلی ملت فلسطین و عمق راهبردی فلسطین هستند. امروز رژیم صهیونیستی حتی نزد هم‌پیمانان خود نیز منزوی است و جنایاتش بیش از هر زمان دیگری در مقابل دیدگان جهانیان قرار دارد تا جایی که توجیه اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی صهیونیست‌ها دیگر برای حامیانش هم آسان نیست.
«وحدت» اصلی‌ترین راهبرد جهان اسلام برای حل مسئله فلسطین است. این دستور صریح قرآن کریم است که: «وَ اعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» و همه ما با وجود تفاوت موقعیت‌ها و تکثر سلیقه‌ها موظفیم در این راستا عمل کنیم. جهان اسلام با ابتکار عمل خود نباید اجازه دهد دشمنان اسلام با اختلاف‌افکنی و فتنه‌افروزی میان مسلمانان، آنها را از مسائل اصلی و اساسی خود منحرف سازد.
به یقین آینده از آن امت اسلامی و آزادگان جهان است؛ چرا که اراده و اقدام مومنانه در این یاری این ملت بنا به سنت الهی مشمول «نصر» و «فتح» خواهد شد.
در پایان یاد و خاطره همه شهدای مقاومت و آنانی که جان خود را در مسیر اعتلای کلمه حق نثار کردند گرامی می‌داریم. به طور ویژه یاد شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
انتهای پیام/
روز قدس، اصلی‌ترین نماد هوشیاری جهان اسلام در برابر صهیونیسم است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار