مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان؛

مسافران و گردشگران در حاشیه رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی اتراق نکنند

1402/01/22 - 12:13 - کد خبر: 90259 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به صدور هشدار جوی سطح نارنجی ( آمادگی ) توسط هواشناسی استان و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، مسافران و گردشگران در روزهای آینده، در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر، روز سه شنبه در گفت و گو افزود: بر اساس اطلاعیه هواشناسی از چهارشنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران و غرش آذرخش ، وزش باد گاهی تا شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های استان پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه در نواحی مستعد استان احتمال بارش تگرگ وجود دارد به کشاورزان و گلخانه داران توصیه کرد تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت محصولاتشان انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: دستگاه های اجرایی خدمات رسان و امدادی مانند شهرداری ها، راهداری ها، هلال احمر و پلیس راه آمادگی برای انجام اقدامات لازم را داشته باشند.
هنربر، بر ضرورت آمادگی ماشین آلات مورد نیاز، عدم توقف و تردد در حریم، بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی آبروها و کانال های عبور آب درون شهری و برون شهری، پاکسازی دهانه پل ها، عدم توقف خودرو در کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده، محکم کردن سازه های سبک و داربست ها و در صورت نیاز اسکان اضطراری در مکان های امن ضروری است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
مسافران و گردشگران در حاشیه رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی اتراق نکنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار