مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی: 

تعهد اشتغال استان امسال بیش از 47 هزار نفر است  

1402/01/22 - 10:36 - کد خبر: 90242 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تعهد اشتغال استان را در سال جدید 47 هزار و 794 نفر اعلام کرد. 

به گزارش نصر، حسین فتحی در اولین جلسه هماهنگی اشتغال استان که در محل استانداری آذر بایجان شرقی برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سال 1401 به تعداد 45794 نفر بود که به میزان 59370 شغل معادل 129/5درصدتحقق پیدا کرد. 
 دبیر کارگروه  تخصصی اشتغال استان افزود: در سال جدید تعهد اشتغال استان 47165 شغل می باشد که به تفکیک حوزه‌های مختلف اقتصادی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است. 
 فتحی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با نام سال مهار تورم و رشد تولید، تلاش بی وقفه تمامی دستگاههای همکار را  برای تحقق شعار سال با بهره مندی از منویات مقام معظم رهبری را خواستار شد. 
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین در این نشست پیرامون ابلاغ توزیع دستگاهی تعهد اشتغال استان جهت بارگذاری در سامانه رصد اشتغال، گزارش آخرین وضعیت معرفی و پرداخت تسهیلات جزء 2 بند ب تبصره 16تو ضیحات و گزارش مبسوطی را ارائه کرد. 
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست  گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی، یکی از برنامه ها برای افزایش تولید، افزایش سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان است و این رقم باید از 15 درصد در حال حاضر به 20 درصد ارتقا یابد. 
  کلامی اظهار کرد: یکی از برنامه های ما جهت تقویت مشارکت بانوان، برنامه ریزی برای نزدیک‌تر کردن محل کار بانوان به شهرها و همچنین توسعه مشاغل خانگی با همت دستگاه‌های ذیربط و بانک ها در جهت پیشیرد این برنامه راهبر دی  است. 
وی خاطرنشان کرد: استاندار آذربایجان شرقی به سازمان بازرسی در حوزه بانکی دستور داده تا بانک‌هایی که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و کشوری را نادیده گرفته و اجرایی نمی‌کنند و یا سلیقه ای عمل می کنند شناسایی کنند و با آنها برخورد شود. 
در این نشست جهاد دانشگاهی در خصوص طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و اقدامات بعمل آمده در این راستا گزارشی را ارائه کرد 
در اولین جلسه هماهنگی اشتغال استان مقرر شددر خصوص تسهیلات جز 2 بند ب تبصره 16 قانون بودجه 1401 مربوط به متقاضیان پارک علم و فناوری بانکهای عامل صرفا به نتایج استعلام سامانه سپا اکتفا نموده و از در خواست کارت پایان خئمت برای افراد مذکور خودداری نمایند. 
انتهای پیام/
تعهد اشتغال استان امسال بیش از 47 هزار نفر است   نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار