معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت؛

ظرفیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ رو به پایان است

1402/01/21 - 21:22 - کد خبر: 90227 نسخه چاپی

نصر: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام اولویت‌های جدید، از تکمیل شدن روند ثبت نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ در روزهای آتی خبرداد. 

به گزارش نصر، اکبر رضایی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز -۲۱ فروردین ماه- برگزاری شد، اظهار داشت: در روند ثبت نام از زائران حج پیش رو مشکل خاصی وجود ندارد و با اعلام اولویت های جدید، سهیمه مانده در برخی استان ها در روزهای آینده تکمیل خواهد شد.
وی افزود: برای پرکردن ظرفیت باقیمانده، اعلام اسناد حج به صورت روز شمار انجام می‌شود و مدیران حج و زیارت استان‌ها در این رابطه اقدام به اطلاع رسانی کرد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به لزوم شکل گیری سریع تر کاروان ها، تکمیل شدن روند معاینات پزشکی و برگزاری کلاس های آموزشی زائران، خواستار پیگیری جدی تر این موضوع شد.
وی همچنین توصیه کرد که کمیته ای از مسئولان ذی ربط در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شود و وضعیت افرادی را که برای حج ۹۹ ثبت نام کرده و درحال حاضر بدلیل نداشتن شرایط اعزام به حج، درخواست واگذاری اسناد خود را دارند بررسی و راهکار مناسب را به این شورا ارائه دهد.
در این جلسه سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از روند معاینات پزشکی زائران توسط ۴۵۰ پزشک وابسته به این مرکز و اقدامات انجام شده برای انتقال داروی مورد نیاز حج پیش رو گزارش داد و معاون حج و عمره سازمان حج هم گفت که تاکنون ۱۰۳ زائر تائیدیه لازم را کسب نکردند.
این جلسه با گزارش وحید صفاری رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان حج و زیارت در خصوص ساختار و کمیته های این ستاد و برنامه ریزی صورت گرفته و نرم افزارهای مورد استفاده در حج ۱۴۰۲ ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم تولید فیلم ها و کلیپ های آموزشی و همراهی مدیران مجموعه ها و کاروان ها برای توجیه زائران با توجه به درصد زائران بزرگسال تاکید کرد.
در این جلسه سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم به امضای قرارداد عملیات هوایی حج با هواپیمایی اشاره کرد و گفت: کمیته اسکان نیز فعالیت خود را برای نهایی کردن اجاره باقیمانده مسکن مورد نیاز درحج پیش رو آغاز کرده است.
انتهای پیام/
ظرفیت ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ رو به پایان است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار