احساس خستگی می‌کنید؟

برای رفع خستگی این مواد خوراکی را مصرف کنید

1402/01/21 - 16:41 - کد خبر: 90213 نسخه چاپی

نصر: اگر به خستگی مزمن مبتلا هستید، می‌توانید با رژیم غذایی مناسب درمان سندرم خستگی مزمن، مشکل‌تان را برطرف کنید.

به گزارش نصر، برخی رژیم‌های غذایی خاص می‌توانند در درمان خستگی‌های مزمن موثر باشند. با مصرف مواد غذایی مناسب می‌توانید انرژی از دست‌رفته و کمبودهای مواد مغذی بدن‌تان را جبران کنید.
در رژیم غذایی ویژه درمان سندرم خستگی مزمن، روی وعده‌های غذایی اصلی و میان‌وعده‌های مغذی و سالم تاکید شده است و از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های مضر که خستگی را شدت می‌بخشند، پرهیز می‌شود.
بنابه گفته محققان مصرف ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری می‌تواند در درمان خستگی مزمن موثر باشد. پلی‌فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها، صدمات مولکولی که موجب بیماری و تنش اکسایشی می‌شوند را معکوس کرده و با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کنند.
بنابراین برای بهبود وضعیت جسمی‌تان، مواد خوراکی زیر را مصرف کنید:

انواع میوه‌ها
از میوه‌هایی که برای بهبود خستگی مزمن موثر هستند می‌توان به انواع توت‌ها، آلبالو، گیلاس و سیب اشاره کرد. این میوه‌ها منابعی عالی از پلی‌فنول‌اند که برای درمان خستگی مزمن کاربرد دارند.

سبزیجات
سبزیجات روشن، قرمز و نارنجی، مانند هویچ،‌ سیب‌زمینی، فلفل شیرین و گوجه فرنگی غنی از آنتی‌اکسیدان هستند که در بهبود خستگی مزمن کمک‌تان می‌کنند. سبزیجات را می‌توانید به صورت ترکیبی از خام و پخته مصرف کنید.

ماهی و غذاهای دریایی دیگر
این غذاهای دریایی سرشار از پروتئین کم‌چرب‌اند. اما ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، ساردین و خالمخالی منابع خوبی از چربی‌های امگا۳ هستند.

دانه‌ها و آجیل
دانه‌ها و آجیل که سرآمد آنها برای بهبود خستگی مزمن گردوست می‌توانند در درمان این سندرم به شما کمک کنند. از این دانه‌ها می‌توان به دانه‌های کتان،‌ چیا و کنف اشاره کرد که مانند گردو حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

لبنیات تخمیری
کفیر شیرین‌نشده و ماست یونانی منابع خوبی از باکتری‌های مفید هستند که با بهبود وضعیت روده، از خستگی مزمن‌تان می‌کاهند.
از دیگر مواد خوراکی سالم باید به روغن‌های سالم، مانند روغن زیتون، آووکادو و روغن تمام دانه‌ها و آجیل‌ها اشاره کرد که از التهاب بدن می‌کاهند. شکلات تلخ هم حاوی پلی‌فنول و موثر در درمان خستگی مزمن است.
درضمن برای بهبود علایم این سندرم باید از انوع هله‌هوله‌ها، شیرینی‌ها، نان سفید، دسرها، کافئین و الکل اجتناب کرد.
با پیروی از رژیم غذایی فوق می‌توانید خستگی مزمن خود را درمان کنید.
انتهای پیام/
برای رفع خستگی این مواد خوراکی را مصرف کنید خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار