سرپرست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی؛

توسعه شهرک شهید سلیمی تبریز برای ۱۴ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند

1402/01/21 - 13:30 - کد خبر: 90188 نسخه چاپی

نصر: سرپرست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبه واگذاری زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی سنگ شهر و فاز توسعه شهرک شهید سلیمی آذرشهر، گفت: این اقدام برای ۱۴ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد می‌کند.

به گزارش نصر، سجاد مطلبی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات فاز توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی، افزود: شهرک صنعتی شهید سلیمی تنها شهرک صنعتی نزدیک به شهرستان تبریز است که رده ۶ زیست‌ محیطی برای استقرار تمام واحدهای تولیدی را دارد.
وی اظهار کرد: این شهرک صنعتی با مساحت ۶۰۰ هکتار و با اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در استان به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی فعال در غرب کشور مستقر است.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در انتهای شهرک صنعتی شهید سلیمی بعد از ریل راه آهن دو شهرک صنعتی ایجاد شده است که یکی فاز توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی و دیگری شهرک صنعتی سنگ شهر است.
مطلبی، ادامه داد: فاز توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی با اراضی در اختیار ۴۰۷ هکتار با پیش بینی اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفر و شهرک صنعتی سنگ شهر با اراضی در اختیار ۷۹ هکتار و با پیش‌بینی اشتغال یک هزار و ۵۶ نفر اجرا می شود.
وی یادآور شد: برای توسعه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شهید سلیمی به منظور استقرار در فاز توسعه این شهرک، تقاضا بسیار زیاد بوده و این شرکت با فراهم سازی زیرساخت های لازم در فاز توسعه این شهرک، زمینه را برای استقرار واحدهای تولیدی فراهم می کند.
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در جهت تسهیل ارتباط بین فاز موجود شهرک و فاز توسعه آن، پل تقاطع غیرهمسطح طراحی شده و در مرحله تشریفات قانونی برای مناقصه است.
مطلبی، افزود: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» واگذاری زمین صنعتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی کم مصرف انرژی همزمان با ایجاد زیرساخت تا رده ۶ زیست محیطی در کارگروه مصوب شد.
به گزارش ایرنا، شرکت شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی، در سال ۱۳۶۳ متعاقب مصوبه قانونی و تصویب مجلس شورای اسلامی تاسیس و به شکل مدون و گسترده فعالیت خود را در منطقه شمال غرب کشور آغاز کرد.
۵۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی دارای زمین و سه مورد نیز در مرحله مکان‌یابی است.
انتهای پیام/
توسعه شهرک شهید سلیمی تبریز برای ۱۴ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار