مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور؛

۱۱۸ قطعه مصرفی در منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور داخلی سازی شد

1402/01/21 - 11:33 - کد خبر: 90175 نسخه چاپی

نصر: مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور به اقدامات انجام یافته این منطقه در راستای حمایت از تولید داخلی و بومی سازی قطعات اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۱۸ قلم قطعه مصرفی در تجهیزات این منطقه داخلی سازی شده است.

به گزارش نصر، فیروز خدایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۸۳ قلم از این قطعات قبل از سال ۱۴۰۰ و ۳۵ قلم نیز طی دو سال گذشته داخلی سازی شده است.
وی از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های خودکفایی منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور بر اساس هدف گذاری سال گذشته خبر داد و گفت: این منطقه عملیاتی گام های بزرگی با هدف خودکفایی و خوداتکایی در ساخت قطعات استراتژیک مورد نیاز برداشته است.
خدایی گفت: صنعت‌گران شرکت انتقال گاز با اتکا به دانش، تخصص و تجربه توانسته اند به خودکفایی‌های قابل توجهی دست یافته و با مشارکت بخش خصوصی و حمایت از صنعتگران داخلی، پایداری انتقال گاز را تضمین کنند.
وی ادامه داد: بومی سازی تجهیزات و قطعات با کمک شرکت های دانش بنیان در منطقه هشت عملیات انتقال گاز به سمت توسعه پایدار، تداوم داشته و استفاده حداکثری از امکانات داخل و صرفه جویی ارزی و ریالی نیز در راس فعالیت های خودکفایی و خوداتکایی منطقه در سالجاری قرار دارد.
خدایی افزود: نیاز سنجی خودکفایی اقلام مورد نیاز منطقه در واحدها برای بومی سازی، بررسی کارشناسی نیازسنجی های دریافتی در جلسات کمیته خودکفایی و کارگروهای تخصصی و اقدام بر اساس آیین نامه های خودکفایی اعلامی از طرف ستاد انتقال گاز از جمله برنامه هایی است که برای بومی سازی در منطقه تداوم دارد.
به گزارش ایرنا، رسالت منطقه هشت گاز کشور که در تبریز مستقر است، دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.
این منطقه از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می دهد.
انتهای پیام/
۱۱۸ قطعه مصرفی در منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور داخلی سازی شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار