رئیس اتحادیه قنادان تبریز خبر داد؛

محاسبه وزن جعبه شیرینی ها به شرط رعایت وزن تعیین شده

1402/01/20 - 17:47 - کد خبر: 90143 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه قنادان تبریز گفت: اگر وزن جعبه ها بیش از مقدار اعلام شده باشد کم فروشی محسوب می شود اما رعایت وزن استاندار جعبه نیز در قیمت گذاری بایستی لحاظ می شود.

به گزارش نصر، ناصرکریمی، رئیس اتحادیه قنادان تبریز در خصوص حواشی اخیر مربوط به نحوه محاسبه قیمت جعبه شیرینی گفت: در جلسه ای که با حضور مسئولان اداره استاندارد، صمت و تعزیرات حکومتی برگزار شد درخصوص نحوه محاسبه قیمت ها توضیحات لازم ارائه شد. در خصوص نحوه قیمت گذاری جعبه شیرینی باید اعلام کرد که وزن جعبه ها معمولا به صورت های مختلف می باشد که قنادان موظف هستند وزن جعبه ها را بیش از مقدار اعلامی افزایش ندهند.
وی در ادامه افزود: یا وجود اینکه اگر وزن جعبه ها بیش از مقدار اعلام شده باشد کم فروشی محسوب می شود اما رعایت وزن استاندار جعبه نیز در قیمت گذاری بایستی لحاظ می شود.
کریمی با بیان اینکه در این مدل قیمت گذاری هیچگونه کم فروشی صورت نمی گیرد، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در فروش یک کیلوگرم زولبیا و بامیه 865 گرم شامل زولبیا و بامیه بوده و 135 گرم آن هم وزن جعبه محاسبه می شود که در کل قیمت تمام شده یک کیلوگ گرم زولبیا و بامیه 115 الی 130 هزار تومان اعلام می شود.
رئیس اتحادیه قنادان تبریز در پایان گفت: امروزه در فروش محصولات بسته بندی یکی از مهم ترین ارکان فروش بوده و توجه زیادی به این موضوع می شود. متاسفانه عده ای به صورت غیرکارشناسی این مسائل را مطرح می کنند که به ضرر مردم است.
انتهای پیام/
محاسبه وزن جعبه شیرینی ها به شرط رعایت وزن تعیین شده حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار