نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ 

شهید صیاد شیرازی نقشی تاریخی در پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد 

1402/01/20 - 16:34 - کد خبر: 90135 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شهید صیاد شیرازی نماد وحدت در بین نیروهای مسلح کشور بود و با ایجاد وحدت رویه و روحیه برادری بین ارتش و سپاه نقشی تاریخی در پیروزی کشورمان در جنگ ایفا کرد. 

به گزارش نصر، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و فرماندهان ارشد نیروی های مسلح آذربایجان شرقی و جمعی از خانواده های شهید در سالن سینما سرباز اسلام تبریز برگزار شد. 
ارشد نظامی ارتش در استان های آذربایجان شرقی و فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، گفت: شهید صیاد شیرازی اسوه اخلاق، دانش و مقاومت برای همه ما بود و این سرمایه برای ارتشی ها بسیار ارزشمند و همواره درس آموز است. 
امیر سرتیپ دوم امیرحسین شفیعی به سالگرد شهادت چند تن از شهدای مدافع حرم ارتش در محور مقاومت اشاره کرد و افزود: این شهدای عزیز با دلی آرام و در کمال شجاعت و درایت در ماموریت مستشاری خودشان در سوریه موجب رهایی ملت های منطقه از شرّ جرثومه فساد و تباهی شدند و این ایثار و از جان گذشتگی این شهدای عزیز برگرفته از درس های شهدای عزیزی چون شهید صیاد شیرازی بود. 
آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که صبح امروز در تبریز برگزار شد، افزود: آنچه شهید صیاد شیرازی را شاخص کرد، اخلاص و تواضع مثال زدنی او بود. 
وی به نقش اثرگذار شهید صیاد شیرازی در حفظ تمامیت ارضی کشورمان در پس از انقلاب در منطقه غرب کشور اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز پیش از آغاز جنگ در جریان فعالیت گروهک های تروریستی و تجزیه طلب غرب کشور دین خود را برای امنیت و تمامیت ارضی کشورمان به نحو احسن ایفا کرد و پس از آغاز جنگ نیز با فرماندهی مدبرانه و ماهرانه خود به مقابله با دشمن بعثی پرداخت. 
آل هاشم تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی نماد وحدت در بین نیروهای مسلح کشور بود و با ایجاد وحدت رویه و روحیه برادری بین ارتش و سپاه نقشی تاریخی در پیروزی کشورمان در جنگ ایفا کرد. 
وی در ادامه به بیان خاطراتی از روحیات صلح جویانه و مردمی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی پرداخت و گفت: این روحیه شهید صیاد شیرازی در کنار دانش و تبحر بالای نظامی، او را به فرماندهی ممتاز تبدیل کرده بود که بر قلب های رزمندگان فرماندهی می کرد. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به بنیانگذاری هیات معارف هشت سال دفاع مقدس توسط امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: شهید صیاد با بنیانگذاری هیات معارف جنگ نقش بی بدیلی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و روحیه هشت سال دفاع مقدس و همچنین انتقال تجربیات و دانش فرماندهی دفاع مقدس به نسل های بعدی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد. 
این گزارش می افزاید، امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی، از همرزمان شهید صیاد شیرازی نیز در این مراسم گفت: تنها شهیدی که با شهادتش دل همه سوزاند، شهید صیاد شیرازی بود که حتی سازمان ملل متحد هم ترور ایشان را محکوم کرد. 
وی افزود: دانش، آموزش، تعهد و اخلاق شهید صیاد شیرازی از شاخصه های مهم ایشان بود.  
این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: یکی از شاخصه های مهم دیگر امیر سپهبد صیاد شیرازی قدرت بالای طراحی و سازماندهی نیروها بود که ایشان را در فرماندهی جنگ شاخص کرد. شهید صیاد شیرازی طراحی عملیات و جنگ ها را با نگاه انسانی و اخلاقی انجام می داد و این چیزی بود که او را شاخص کرده بود. 
امیر سرتیپ دوم دربندی گفت: شهید صیاد در طراحی عملیات های مختلف، اول ملاحظه جان و خانه های افراد بی گناه را می کرد، چیزی که در ژنرال های چهار ستاره ارتش های غربی که ادعای دموکراسی و آزادی خواهی دارند، جایی از اعراب ندارد. 
وی ادامه داد: ویژگی شاخص دیگر شهید صیاد شیرازی این بود که در امورات مختلف مشورت می گرفت و به همین خاطر یکی از موفق ترین فرماندهان جنگ بود. 
این گزارش می افزاید، در پایان این مراسم از خانواده شهید سرلشکر ایرج آبگون و چندین خانواده سرباز شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم لوح یادبود توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح استان قدردانی به عمل آمد. 
انتهای پیام/
شهید صیاد شیرازی نقشی تاریخی در پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد  نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار