خبر/

همکاری کمیته امداد با بنیاد آذربایجان شرقی در ارائه تسهیلات اشتغال آفرینی برای ایثارگران

1402/01/20 - 12:28 - کد خبر: 90101 نسخه چاپی

نصر: در نشست مشترک مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) استان، از همکاری کمیته امداد با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان استان در ارائۀ تسهیلات اشتغال آفرینی برای ایثارگران خبر داده شد.

به گزارش نصر، مدیرکل کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در دیدار با جابر ابوالفتح زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در اجرای تفاهم نامۀ همکاری فی مابین کمیتۀ امداد کشور و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، آماده است از محل اعتبارات بانکیِ در دسترسِ خود تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره را در اختیار ایثارگران معرفی شده از جانب بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دهد تا گامی در راستای اجرای طرح های اشتغال زایی و کارآفرینی ایثارگران برداشته شود. 
به گفتۀ غلامعلی ملّا مهدی، سقف وام های مورد اشاره 100 میلیون تومان است و امکان دارد با مشخص شدن ضوابط جدید برای سال 1402، این میزان به 150 میلیون تومان افزایش پیدا کند. 
وی با اشاره به اجرای طرح های سه گانۀ اداره کلِ تحت مدیریتش در ماه مبارک رمضان تحت عناوین «توزیع بسته های معیشتی به نیازمندان»، «اطعام و افطاری نیازمندان» و «حامی یابی برای ایتام» گفت: برنامه ریزی کرده ایم با اقدامی منسجم، تمام این برنامه ها به یاد شهدا مزّین شود تا به نوبۀ خود گامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته باشیم. 
وی برای برگزاری باشکوه رویدادهای سه گانۀ مزبور از بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی استمداد طلبید و درخواست کرد این اداره کل به پویشی که کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) استان به همین منظور راه انداخته است، بپیوندد. 
ملّا مهدی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به دیدار خود از سه خانوادۀ بزرگوار شهید در تعطیلات نوروز امسال و قبل از شروع روزهای کاریِ اداری گفت: بقدری این دیدارها دلنشین، لذّتبخش و اثرگذار بود که روحاً برای یک سال تغذیه شدیم.
 وی خطاب به مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: خوشا به سعادت شما که دائماً از برکت دیدار با خانواده های بزرگوار شهدا بهره مند هستید و قطعاً این، توفیقی الهی است که نصیب شما شده است.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این نشست مشترک گفت: ما از این بابت که در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خدمت ایثارگران عزیز هستیم، شاکر خداوند متعال هستیم و همانند کارگزاران نظام در کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) که مولودِ دیگر انقلاب اسلامی است، تلاش می کنیم در کنار ایفای وظیفۀ اصلی مان که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، شایستگی نظام و فلسفۀ روی کارآمدن آن را به آحاد مردم نشان دهیم.
 جابر ابوالفتح زاده ادامه داد: رسالت اساسی ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که روحیّۀ ایثار را در جامعه زنده نگه داشته و فرهنگ شهادت را در آن جاری کنیم و به فرمودۀ حضرت امام خمینی(ره) «نگذاریم پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمرۀ خود به فراموشی سپرده شوند.» 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: در کنار وظیفۀ فرهنگی، این وظیفه را نیز داریم که با اتّکا به مفاد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اقداماتی هر چند ناقابل، در راستای رفع مشکلات معیشتی ایثارگران انجام دهیم. 
ابوالفتح زاده، با بیان اینکه عزم­مان در مسیر اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران جزم است، تاکید کرد: ایفای دیون و تکالیفِ دستگاه های مختلف اداری در چارچوب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را با جدّیت و تا حصول نتایج مطلوب دنبال می کنیم. 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی همچنین از پیشگامی کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در اجرای تفاهم نامۀ همکاری فی ما بین کمیتۀ امداد امام خمینی(ره) کشور و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران قدردانی و اظهار کرد: اِعطای تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره برای اشتغال ایثارگرانِ واجد شرایطِ استان از محل اعتبارات بانکیِ در دسترسِ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان می تواند گام بزرگی برای رفع بخشی از مشکل بیکاری جامعۀ معزّز ایثارگری استان باشد.
انتهای پیام/
همکاری کمیته امداد با بنیاد آذربایجان شرقی در ارائه تسهیلات اشتغال آفرینی برای ایثارگران خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار