رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

تندباد، مهمان موقت آذربایجان شرقی

1402/01/19 - 13:10 - کد خبر: 90064 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه تندبادهای لحظه‌ای به طور موقت در آذربایجان‌شرقی فعالیت خواهند کرد، گفت: از اواسط هفته جاری سامانه‌ی بارشی فعال وارد استان می‌شود.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت‌وگویی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی سامانه‌ای ناپایدار در استان که فعالیت آن به صورت وزش باد شدید رخداد تندبادهای لحظه‌ای است که شدیدترین فعالیت این سامانه طی امروز بوده که به تدریج از عصر تا شب از شدت فعالیت آن کاسته می‌شود اما تا روز دوشنبه ادامه دارد.
وی ادامه داد: سامانه‌ی بارشی فعالی از بعد از ظهر سه‌شنبه وارد به استان نفوذ می‌کند که موجب، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود که فعالیت این سامانه‌ی بارشی تا اواخر روز پنجشنبه ادامه می‌یابد.
وی افزود: طی هفته جاری از لحاظ دمایی نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیش بینی نمی‌شود.
امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱۹ و ۹ درجه بالای صفر بوده که دمای فعلی نیز ۱۹ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته پنج درجه افزایش یافته است.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان، بیان کرد: هشترود با دمای یک درجه بالای صفر سردترین و جلفا با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.
انتهای پیام/
تندباد، مهمان موقت آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار