استاندار آذربایجان شرقی:

اختیار کامل رئیس جمهور به استان‌ها موجب چالاکی بخش اجرایی شده است

1402/01/17 - 16:50 - کد خبر: 89995 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت، چابکی و چالاکی بخش اجرایی کشور است، گفت: رئیس جمهور در این راستا به استان‌ها اختیار کامل داده و تاکید کرده است که هر کاری که موجب توسعه استان می‌شود نباید متوقف شود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نگاه و اراده دولت سیزدهم بر رونق بخش تولید، اشتغال و صادرات است، گفت: تلاش دولت بر این است که رشد تولید به موازات کنترل تورم اتفاق بیفتد که در این صورت هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا دولت نقش نظارتی خود را حفظ کرده و از تصدی‌گری در حوزه اقتصاد بکاهد و کمک کند که بخش خصوصی گرفتار بروکراسی اداری نشود.
خرم با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه صنعت و تولید باید هدفمند باشد، افزود: نگاه مطالعاتی و پژوهشی به مسائل و مشکلات این عرصه و پیشنهاد راهکارهای اجرایی و عملیاتی برای تسهیل و روان‌سازی حرکت صنعت و تولید استان موثر خواهد بود.
وی اظهار داشت: ترکیب نیروی ابتکار و خلاقیت جوانان و تجربه و کارآزمودگی بزرگان صنعت و تولید در میدان عمل نتایج خوبی خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از تشکیل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان استان، گفت: جوانان به واسطه انرژی بالا و روحیه تلاش، پیگیری و جدیت می‌توانند در این عرصه تاثیرگذار باشند و مدیریت استان آماده است تا از این مجموعه به عنوان مشاور حوزه اقتصادی استفاده کند.
خرّم اظهار کرد: طرح مسائل و مشکلات از سوی کارشناسان و متخصصان صنعت و تولید، زمینه را برای سیاست‌گذاری صحیح از سوی بخش دولتی، روان‌سازی امور، حل به‌موقع مشکلات و جلوگیری از انباشت آنها فراهم می‌کند.
وی در عین حال بر جلوگیری از انحصار در در بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران بزرگ به معنی این نیست که از دیگران حمایت نخواهیم کرد؛ بلکه معتقدیم که هرچه تولیدکنندگان در مجموعه‌های کوچک فعال باشند می‌توانند به صنایع بزرگ نیز کمک کنند.
خرّم همچنین با اشاره به اینکه ستاد تسهیل آذربایجان شرقی یکی از فعال‌ترین ستادهای تسهیل در کشور بود، گفت: امسال هم این ستاد با تمام توان در خدمت بخش تولید خواهد بود و البته باید سعی کنیم تا تصمیمات آن کاملا عملیاتی و اجرایی شود.
استاندار آذربایجان شرقی، وجود بخش خصوصی قوی و توانمند، موقعیت ژئوپلیتیک و قرار گرفتن در چهارراه ترانزیتی، همسایگی با چند کشور، وجود شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله مزیت‌های نسبی استان دانست و تاکید کرد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه روزافزون استان به نحو کامل استفاده کنیم.
اعضای هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان آذربایجان شرقی هم در این دیدار دیدگاه‌های خود را در خصوص حل مسائل و مشکلات بخش صنعت و تولید و توسعه و رونق این بخش ارائه کردند.
تمرکززدایی و تفویض اختیارات مالی به استانها از رویکردهای دولت سیزدهم است.
انتهای پیام/
اختیار کامل رئیس جمهور به استان‌ها موجب چالاکی بخش اجرایی شده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مسعود   سال پیش  

پذیرش وگفتمان با بخش خصوصی کار مثبت و.ناکافی است با وجود بخش خصوصی قوی در استان مشارکت پیوسته و با برنامه جامع وبخصوص ببازی گرفتن تشکل های استانی ودخالت دادن آنان در تصمیم سازی ها ی استانی وملی موجب رونق وکاهش موانع در حوزه سرمایه گذاری میشود ودراستان تجارب غنی وقوی وجود دراد ونمود عینی آن بیشترین سرمایه کذاری بعد انقلاب توسط بخش خصوصی صورت گرفته وشایسته است از معاونین اقتصادی قبلی استانداری نیز به سبب تجارب مفید به مشورت گرفته شوند تا خلا ووقفه ای در روند امور پیش نیاید
پژوهشیار