مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی؛

بیش از ۵۶ تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان شرقی کشف شد

1402/01/17 - 15:52 - کد خبر: 89992 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 56 تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی در یک ماه کشف و ضبط شد که از این مقدار 39 هزار کیلوگرم با اخذ حکم قضایی معدوم سازی شد.

به گزارش نصر، امیرحسین بهداد در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از 13 اسفند 1401 آغاز شده و تا پنج اردیبهشت 1402 ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به بازدیدهای بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، فرآوری، بسته بندی وتوزیع فرآورده‌های خام دامی و همچنین بازدید از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها در تمام ساعات شبانه روز را بخشی از اقدامات انجام شده در 30 روز (13اسفند لغایت 13 فروردین) را تشریح کرد.
بهداد ادامه داد: بازرسان این اداره کل در تمامی شهرستان‌ها در طی این مدت بیش از 12 هزار و 900 مورد بازرسی انجام داده‌اند که تعداد 535 مورد اخطاریه بهداشتی صادر شده و پرونده 49 واحد به علت تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی ارسال شده است، همچنین در این مدت تعداد هفت مرکز عرضه فرآورده خام دامی نیز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور پلمب گردیدند.
وی با اعلام این مطلب که کارشناسان این اداره کل آمادگی کامل جهت رسیدگی به گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشتی دارند تصریح کرد: سامانه تلفنی 1512 اداره کل دامپزشکی در تمامی شهرستان‌ها فعال بوده و در طی مدت اعلام شده بیش از 260 مورد گزارش مردمی از طریق این سامانه ثبت و مورد رسیدگی قرار گرفتند.
انتهای پیام/
بیش از ۵۶ تن مواد و فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان شرقی کشف شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مسعود   سال پیش  

تشدید واستمرار برخورد با اقلام غیر بهداشتی ضروری وقابل تقدیر است وایکاش در جلب مشارکت مردمی دامپزشکی استان بیشتر فعال وتا مردم بتوانند بهتر وبیشتر همکاری نمایند
پژوهشیار