سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛

زمان بازنشستگی ناتو فرا رسید

1402/01/17 - 15:27 - کد خبر: 89988 نسخه چاپی

نصر: وزارت خارجه روسیه در تفسیری پس از نشست شورای ناتو در سطح وزرای خارجه در بروکسل اعلام کرد پایان کار ناتو فرا رسیده است.

به گزارش نصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تفسیری پس از نشست شورای ناتو در سطح وزرای خارجه در بروکسل گفت: اقدامات و اظهارات ناتو نشان می‌دهد که امنیت و ائتلاف آتلانتیک شمالی چیز‌های ناسازگاری هستند و یک نتیجه حاصل می‌شود و آن اینکه زمان بازنشستگی این ائتلاف نظامی فرا رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا در ادامه نوشت: این اتحاد در واقع چیزی برای افتخار کردن ندارد. متحدان در ناتو دستاوردی غیر از جنگ افروزی‌ها، تبدیل کشور‌ها به ویرانه، جنایات جنگی بدون مجازات، کشتن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی نداشته اند. یوگسلاوی، عراق، افغانستان، لیبی، کشور بعدی کدام است؟
زاخارووا خاطرنشان کرد مقامات بلوک آتلانتیک شمالی مدام تکرار می‌کنند که این یک اتحادیه دفاعی است، اگرچه کل تاریخ این سازمان چیز دیگری را نشان می‌دهد. او در ادامه افزود: اکنون می‌بینیم که چگونه ناتو که به دنبال غصب کل سیستم امنیتی اروپا است، دوباره به سمت روسیه گسترش می‌یابد و تهدیداتی را برای امنیت ما ایجاد می‌کند. فنلاند یکی دیگر از قربانیان اتحاد آتلانتیک شمالی شد که مقامات آن تصمیم گرفتند در ازای تبدیل آن به منطقه خط مقدم  (سکوی پرشی برای مهار روسیه در جهت شمال غربی)  با بی طرفی طولانی مدت کشورشان خداحافظی کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: ناتو قصد توقف ندارد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به طور فزاینده‌ای نقش جهانی این ائتلاف، نیاز به فراتر رفتن از منطقه سنتی تحت مسئولیت - یورو آتلانتیک را اعلام می‌کند.
زاخارووا در پایان نیز اعلام کرد در واقع، پایه و اساس برای ترویج گسترده رویکرد‌های ناتو محور برای ایجاد سیستم‌های امنیتی منطقه‌ای ایجاد می‌شود. از این رو، پمپاژ سلاح به اوکراین و برانگیختن آن برای ادامه جنگ با روسیه، حملات لفظی به چین، مغازله با ژاپن و کره جنوبی و تدوین طرح‌های نظامی کردن قطب شمال صورت می‌گیرد. همه چیز برای خطرناکتر کردن جهان انجام می‌شود تا از وجود مراکز قدرت جایگزینی که قادر به تضعیف هژمونی غرب باشند، جلوگیری شود. به طور کلی با اطمینان می‌توان گفت که امنیت و ناتو چیز‌های ناسازگاری هستند. یک نتیجه حاصل می‌شود و آن اینکه در سن ۷۴ سالگی، زمان آن فرا رسیده است که بلوک آتلانتیک شمالی بازنشسته شود.
انتهای پیام/
زمان بازنشستگی ناتو فرا رسید باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار