فرماندار خوی؛

صادرات کالا از گمرکات خوی ۲۰ درصد افزایش یافت

1402/01/17 - 14:47 - کد خبر: 89984 نسخه چاپی

نصر: فرماندار خوی با اشاره به فعالیت قابل توجه گمرکات ریلی و زمینی این شهرستان در سال گذشته گفت: ارزش کالاهای صادر شده از این گمرکات در سال گذشته به ۱۴۵ میلیون دلار رسید که ۲۰ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود.

به گزارش نصر، ذبیح الله کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: در سال گذشته ۳۷۱ هزار تن کالا از طریق مرز خوی به کشورهای مختلف به ویژه ترکیه صادر شد که در این خصوص نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ بودیم.
وی اضافه کرد: مهمترین مقاصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوی شامل ترکیه، عراق، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و ایتالیا است.
فرماندار خوی اظهار کرد: گمرکات ریلی و زمینی شهرستان خوی با قرار گرفتن در مسیر شاهراه تجاری ایران به ترکیه و اروپا نقش بسیار مهمی را در توسعه تجارت بین الملل دارند ولی هنوز امکان افزایش استفاده از این ظرفیت وجود دارد که باید برای آن برنامه ریزی کرد.
کاظمی یکی از مشکلات موجود در مرز رازی به عنوان یکی از مرزهای مهم کشورمان با ترکیه را نبود دستگاه ایکس ری خودرویی عنوان کرد و ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته، این دستگاه در سریع ترین زمان ممکن نصب و فعالیت خود را شروع خواهد کرد.
وی از ۲۴ ساعته شدن مرز رازی به عنوان یک مزیت مهم یاد کرد و گفت: همچنین صادارات محصولات کشاورزی طی هفته جاری از این مرز آغاز شده و صادرات و واردات به صورت ترانزیت در اولین فرصت ممکن انجام خواهد یافت.
گفتنی است مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه دارد؛ گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.
مرز رازی با تردد سالانه نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پرترددترین مرز زمینی کشور است.
انتهای پیام/
صادرات کالا از گمرکات خوی ۲۰ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار