مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خبر داد:

برچیدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در آذربایجان شرقی

1402/01/17 - 13:20 - کد خبر: 89975 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: مهر امسال برچیدن مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز در استان جشن گرفته خواهد شد.

به گزارش نصر، فرهاد فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه هشترود با بیان اینکه هدف اصلی دولت برچیدن مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز است افزود : مهر امسال ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز در استان برچیده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سال آینده هم مدارس حذف کانکسی ضمیمه ای بالای ۱۰ دانش آموز در اولویت خواهد بود.
فرهودی از اختصاص ۸۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، تجهیز و تکمیل مدارس نیمه تمام در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: اکنون ۲۶۵ طرح با هزار و۲۲۹ کلاس درس در استان در دست اجراست که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.
وی همچنین تصریح کرد : ۱۰ درصد بودجه استان ها به آموزش و پرورش داده می شود اما متاسفانه این رقم در استان ما هفت درصد و در حالیکه سرانه دانش آموزی در کشور ۵.۲۲ مترمربع است این رقم در استان ۵.۱۷ مترمربع است .
فرماندار شهرستان هشترود هم گفت : ۲۵ مدرسه هشترود با قدمت ۴۰ سال در حال تخریب هستند که نیاز به تجدید بنا دارند.
علیرضا توری افزود : ۱۵ مدرسه کانکسی هم در هشترود وجود دارد که باید این کانکس ها برچیده شوند زیرا در فصل زمستان شرایط بدی دارند.
وی از راکد ماندن کارهای ساختمانی احداث مدارس روستاهای قویونقشلاقی و دیزج علیقلی بیگ انتقاد و تاکید کرد : اداره نوسازی با مشارکت خیران باید این مدارس را تا مهر امسال تحویل آموزش و پرورش هشترود دهند.
انتهای پیام/
برچیدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار