فرمانده انتظامی شهرستان خبر داد:

اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه فاقد پلاک و عوامل آلودگی صوتی در مراغه

1402/01/17 - 11:43 - کد خبر: 89965 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از اجرای طرح توقیف وسایط نقلیه فاقد پلاک، دارای پلاک مخدوش، تغییر وضعیت و ایجاد کننده آلودگی صوتی خبر داد. 

به گزارش نصر، سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر اظهار کرد: طرح توقیف وسایط نقلیه فاقد پلاک و دارای پلاک مخدوش با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی و همچنین آلودگی صوتی در شهرستان مراغه به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی افزود: در قالب اجرای این طرح هفت دستگاه انواع خودرو و تعداد ۱۴ دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک و پلاک مخدوش  و همچنین وسایط نقلیه ای که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقلیه خود اقدام به آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شدند.
وی تصریح کرد: برابر ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی هر وسیله نقلیه‌ای باید دارای پلاک باشد و رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که پلاک نداشته باشد ممنوع است و در صورت تردد این گونه خودروها ضمن اعمال قانون به پارکینگ منتقل می‌شوند تا تکلیف پلاک آنان مشخص شود.
سرهنگ فارسی ادامه داد: پلاک هویت وسیله نقلیه محسوب می‌شود و بیشتر تخلفات صورت گرفته خودروهای بدون پلاک مربوط به فرار از صحنه تصادفات، سرعت غیر مجاز، ایجاد حادثه و زمینه ساز جرائم و تخلفات دیگر است.
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر توقیف ۲۱ دستگاه وسائط نقلیه، تعداد ۵۰ دستگاه وسایط نقلیه دیگر دارای تخلف نیز اعمال قانون شدند.
انتهای پیام/
اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه فاقد پلاک و عوامل آلودگی صوتی در مراغه خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار