خبر/

کلاهبرداری با ترفندی جدید

1402/01/17 - 11:26 - کد خبر: 89961 نسخه چاپی

نصر: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی هشدار داد: هموطنان هر پیامی که با عنوان ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت دریافت کردند به هیچ عنوان بر روی لینک‌های جعلی ارسالی همراه با پیام کلیک نکنند.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با وجود اطلاع رسانی‌های بیشتر و در قالب های متنوع توسط پلیس فتا در حوزه کلاهبرداری‌های اینترنتی علی الخصوص کلاهبرداری با عنوان دریافت و واریز سود سهام عدالت از طریق رسانه ملی،سایت پلیس فتا، خبرگزاری‌ها و سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اما متاسفانه باز هم شاهد مورد بزه واقع شدن هموطنان از طریق لینک‌های جعلی سهام عدالت هستیم. 
این مقام انتظامی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی با مراجعه به پلیس فتا عنوان می‌کنند که پیامی از طریق شماره‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در قالب پیامک با عناوین مختلف ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت دریافت نموده و بر روی لینک اعلامی همراه آن پیام کلیک می‌کنند.
وی افزود:کاربران پس از کلیک کردن برروی لینک های جعلی و با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و یا نصب اپلیکیشن اعلامی،افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهداف مجرمانه همراهی کرده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع می‌شوند.
سرهنگ محسن محمودی افزود: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت عناوین و موضوعات مختلف همچون دریافت و واریز سود سهام عدالت دریافت کردند که در آنها پرداخت مبلغی هرچند کم و یا سایر اطلاعات درخواست شده بود، آگاه باشند که تمامی آنها جعلی بوده و به هیچ وجه اقدام به کلیک کردن برروی این لینک ها را نکنند.
وی بیان داشت: هموطنان هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص ثبت‌نام و یا پرداخت سود سهام عدالت را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی به جد پرهیز کنند.
سرهنگ محمودی تاکید کرد:کاربران فضای مجازی به هیچ عنوان نرم افزارهای ناشناس را از طریق لینک‌های جعلی با عناوین مختلف از جمله مشاهده ابلاغیه‌های قضائی و سود سهام عدالت را دانلود و نصب نکنند و از پر کردن فرم های ناشناس جداً خودداری نمایند.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد :در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمایند.
انتهای پیام/
کلاهبرداری با ترفندی جدید نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار