معاون جمعیت هلال احمر:

واکسن مننژیت زائران حج اردیبهشت وارد کشور می‌شود

1402/01/16 - 18:40 - کد خبر: 89944 نسخه چاپی

نصر: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: واکسن مننژیت زائران حج، هفته اول اردیبهشت ماه وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

به گزارش نصر، طاهر درودی افزود: با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده و اعلام سازمان حج و زیارت اولین گروه زائران حج تمتع، سوم خرداد وارد مدینه منوره خواهند شد و این عملیات تا روز دوم محرم‌الحرام، ۳۱ تیر ادامه خواهد داشت.
وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، اولویت با اعزام هرچه بیشتر زائران است و در اعزام پزشکان محدودیت اعمال خواهد شد.
درودی با بیان اینکه امسال به نسبت سال‌های گذشته تعداد قابل توجهی از زائران در سنین بالای ۸۰ هستند، اضافه کرد شرط ورود به کشور عربستان، تزریق واکسن مننژیت است، بنابراین با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسن مننژیت تولید سال، وارد کشور می‌شود و در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: محدودیت سنی برای زائران در نظر گرفته نشده است اما افرادی که دچار بیماری‌های بدخیم و مبتلا به بیماری‌های غیرقابل کنترل هستند نمی‌توانند در عملیات حج امسال حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/
واکسن مننژیت زائران حج اردیبهشت وارد کشور می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار