مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان خبر داد:

فروش ۶.۵ میلیارد تومانی صنایع دستی آذربایجان شرقی در نوروز

1402/01/16 - 16:36 - کد خبر: 89937 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از فروش ۶.۵ میلیارد تومانی صنایع دستی این استان در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه‌زاده افزود: در جریان تعطیلات نوروز امسال در تعداد ۵۵ نقطه آذربایجان شرقی نمایشگاه صنایع‌ دستی با همکاری شهرداری‌ها و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس برای نمایش و فروش آثار هنرمندان برپا شد.
وی اظهار کرد: به دنبال برپایی این نمایشگاه‌ها در سراسر استان به استعداد ۶۰۰ غرفه، صنایع دستی تولید شده توسط هنرمندان خلاق آذربایجان فروش خوبی داشت و با استقبال ویژه گردشگران و بازدیدکنندگان همراه بود.
حمزه زاده با اشاره به فعالیت افزون بر ۱۱ هزار هنرمند آذربایجان شرقی در رشته‌های مختلف و متنوع صنایع دستی، قالی بافی، کیف و کفش چرم، قلم زنی، سوزن کاری، منبت، نقره کاری، نساجی در قالب چاپ باتیک، سفال، سرامیک و کاشی کاری، صنایع چرم دست دوز، قالی و تابلو فرش، آئینه کاری، گلیم بافی، مجسمه سازی، ملیله دوزی، ممقان دوزی، منجوق دوزی، معرق کاری، میناکاری، نقاشی روی سفال و زیورآلات سنتی و سایر رشته‌ها را از حمله فعالیت های هنرمندان استان برشمرد.
به گفته وی در حال حاضر هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی در بیش از ۸۰ رشته فعالیت دارند و این استان در کنار اصفهان به یکی از ۲ قطب اصلی صنایع دستی ایران تبدیل شده است.
حمزه زاده کسب حدود ۳۰ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی کشور توسط هنرمندان آذربایجان شرقی را مزیت بزرگ این حوزه عنوان و اظهار کرد: میراث فرهنگی استان تلاش می‌کند تا حد ممکن نسبت به برندسازی و ثبت رشته‌ها و بخش‌های مختلف صنایع دستی کمک کند.
انتهای پیام/ 
فروش ۶.۵ میلیارد تومانی صنایع دستی آذربایجان شرقی در نوروز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار