رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

روند افزایشی دمای آذربایجان شرقی ادامه دارد

1402/01/15 - 13:05 - کد خبر: 89838 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ادامه‌ی روند افزایش نسبی دما طی روزهای آینده در استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: امروز جوی پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود اما از بعد از ظهر چهارشنبه تا اوایل هفته‌ی آینده با گذر امواج ناپایدار تزار میانی جو، در برخی ساعات وزش باد، گاهی تا شدید پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای از روز چهارشنبه تا بعد از ظهر شنبه، سقوط یا پرتاب اجسام سبک، شکستن سرشاخه‌های درختان و احتمال خسارت به تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نیست، لذا توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه در مورد احتمال خسارت در اثر وزش باد انجام گیرد.
وی افزود: باتوجه به شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش موقت ابر و بارش‌های رگباری باران و رعد و برق دور از انتظار نیست، لذا توصیه می‌شود در هنگام رخداداد بارش‌های فصلی از اتراق در مسیل‌ها، حریم رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات به دلیل برخورد با صاعقه خودداری شود.
امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱۷ و چهار درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی نیز ۱۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته دو درجه افزایش یافته است.
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان، بیان کرد: سراب با دمای دو درجه زیر صفر سردترین و میانه با دمای ۲۲ درجه بالای صفر، گرمترین شهر استان گزارش شده است.
انتهای پیام/
روند افزایشی دمای آذربایجان شرقی ادامه دارد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار