رئیس دادگستری اهر:

اختلافات شخصی اهالی یک روستا، عامل نزاع دسته جمعی در شهر اهر شد

1402/01/15 - 11:31 - کد خبر: 89821 نسخه چاپی

نصر: رئیس دادگستری اهر گفت: اختلاف شخصی اهالی یکی از روستاهای اطراف شهرستان عامل اصلی نزاع دسته جمعی در میدان دادگستری اهر شد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اهالی یکی از روستاها شهرستان اهر در اثر اختلافات شخصی با همدیگر در میدان دادگستری این شهرستان درگیر شده و یکدیگر را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
وی افزود: در این اختلاف متاسفانه طرفین درگیر به هشدارهای پلیس و نیروهای امنیتی و انتظامی توجه نکردند و به اجبار با دستور مقام قضایی و با رعایت قانون بکارگیری سلاح جهت پیشگیری و جلوگیری از ادامه نزاع، ماموران مبادرت به شلیک تیر هوایی کردند.
حجت الاسلام نظری گفت: در این حادثه عوامل اصلی نزاع شناسایی و به مقام قضایی معرفی شدند و پس از رسیدگی با صدور قرار تامین کیفری تعدادی از متهمین به اتهام اخلال در نظم عمومی و شرکت در نزاع دسته‌جمعی با پرونده به زندان معرفی شده و در حال تحقیقات مقدماتی و رسیدگی است.
وی افزود: امنیت و آرامش شهروندان و نظم عمومی جامعه از اهمیت برخوردار است و هر کس امنیت و نظم عمومی را مختل کند با برخورد قانونی جدی و قاطع مواجه خواهد شد.
رئیس دادگستری اهر گفت: این ماجرا به هیچ‌ عنوان جنبه امنیتی نداشته و موضوع، شخصی و طائفه‌ای بوده و خوشبختانه با حضور به موقع نیروی انتظامی و نظامی و مقامات قضایی به موقع فیصله پیدا کرد و دستورات قضایی جهت تکمیل تحقیقات صادر گردیده است.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز در تشریح این ماجرا در گفت‌وگو با خبرنگاران از دستگیر عاملان نزاع و درگیری دسته جمعی توسط پلیس در این شهرستان خبر داد. 
سرهنگ قدرت آقاپور افزود: ظهر دوشنبه در پی کسب خبری مبنی بر وقوع نزاع و درگیری دسته جمعی در میدان دادگستری شهرستان اهر، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی به محل اعزام شدند.
وی گفت: اهالی یکی از روستاهای اطراف شهرستان بر سر اختلاف قبلی با حضور در مقابل دادسرا با هم درگیر شدند و با توجه به شدت درگیری ماموران حاضر در محل با دستور مقام قضائی که در محل حضور داشتند با شلیک تیر هوایی، درگیر شوندگان را مهار و دستگیر کردند.
سرهنگ آقاپور ضمن تاکید بر این که امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و با هم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد قاطع بعمل می آید افزود: با تشکیل پرونده‌ طرفین درگیر به مرجع قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.
انتهای پیام/
اختلافات شخصی اهالی یک روستا، عامل نزاع دسته جمعی در شهر اهر شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار