۱۰ برند با ارزش ترکیه در سال ۲۰۲۲

1402/01/15 - 11:12 - کد خبر: 89817 نسخه چاپی

نصر: ۱۰ برند با ارزش ترکیه در سال ۲۰۲۲ معرفی شدند.

به گزارش نصر، بر اساس تحقیقات سازمان بین المللی ارزیابی برند Brand Finance، خطوط هوایی ترکیه (THY) امسال نیز مانند 3 سال گذشته با ارزش برند یک میلیارد و 604 میلیون دلار به “با ارزش ترین برند ترکیه” تبدیل شده است.
Brand Finance نتایج مطالعه خود تحت عنوان «با ارزش‌ترین برندهای ترکیه-Turkey 100″ را برای شانزدهمین بار در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.
 

خطوط هوایی ترکیه (THY) با ارزش برند ۱ میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلاری مانند سال های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رتبه اول را در این فهرست کسب کرد.
لوازم خانگی Arçelik با یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.
خودرو سنگین فورد اتوسان(Ford Otosan) با ارزش برند ۸۱۹ میلیون دلاری با ۷ پله افزایش نسبت به سال قبل در رتبه سوم قرار گرفت.
لوازم خانگی Vestel نسبت به سال قبل ۷ پله صعود کرد و با ارزش ۷۲۰ میلیون دلار در رتبه چهارم قرار گرفت.
ترکسل(Turkcell) با ۷۰۵ میلیون دلار رتبه پنجم خود را حفظ کرد.
LC Waikiki که سال گذشته در لیست قرار نگرفت با ارزش ۶۶۸ میلیون دلار به رتبه ششم صعود کرد.
Garanti BBVA که ارزش برند آن ۵۳۲ میلیون دلار تعیین شده است، رتبه هفتم، BİM با ۵۲۴ میلیون دلار رتبه هشتم، İşbank با ۵۰۷ میلیون دلار رتبه نهم و Türk Telekom با ۵۰۰ میلیون دلار رتبه دهم را به خود اختصاص داده است.

۹ برند جدید در میان ۱۰۰ برند ارزشمند
امسال 9 برند جدید از خطوط تجاری مختلف در این لیست قرار گرفتند. این برندها به‌عنوان LC Waikiki، Petrol Ofisi، İGA، Yayla، Kervan، Türkiye Sigorta، Sabiha Gökçen، Aktif Bank و Ege Seramik فهرست شدند.
بیشترین افزایش ارزش برندهای 100 برند برتر در پارک مدیکال با 67.2 درصد و Odeabank با 48.1 درصد رخ داده است.
در دوره مذکور بیشترین کاهش ارزش برند مربوط به شرکت Do&Co با 69.5 درصد بوده است. پس از این برند تات با 67.2 درصد و آنادولو ایسوزو با 65.8 درصد قرار گرفتند.

“برندینگ باید به عنوان یک موضوع ملی تلقی شود”
Muhterem İlgüner، مدیر Brand Finance ترکیه، ارزیابی 100 برند ارزشمند ترکیه را به خبرنگار آناتولی ارائه کرد.
ایلگونر اظهار داشت که طبق مطالعه انجام شده بر اساس داده های سال ۲۰۲۱، سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع بیماری همه گیر و انقباض اقتصادی جهانی، سال خوبی برای برندها نبوده و ارزش کل ۱۰۰ برند با ارزش ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. سال گذشته (۲۱.۴ میلیارد دلار) و به ۱۶ میلیارد دلار کاهش یافت.
ایلگونر با اشاره به اینکه بانک ها برای اولین بار پس از مدت ها در بین ۵ برند برتر قرار نگرفتند، اظهار داشت: ترکیه به دلیل پتانسیل ها و دارایی هایش، کشوری است که توانایی بالایی در ارزش آفرینی دارد و دارایی های جغرافیایی نیز دارد. از آنجایی که محصولات و خدماتی که تولید می کند فرصت های بزرگی را برای کشور فراهم می کند.
ایلگونر با بیان اینکه ترکیه تا زمانی که بتواند فرصت‌های ارزش‌آفرینی را فعال کند، به محصولات طبیعی و صنعتی، جغرافیا و افزایش سطح رفاه خود اهمیت می‌دهد و گفت: برای این منظور برندسازی باید به عنوان یک امر کشور، استراتژی‌ها و بر این اساس باید سیاست‌گذاری‌ها تدوین شود، اشتیاق به تولید برندهای ارزشمند هم در بخش خصوصی و هم در بخش خصوصی به کار گرفته شود و در سطح عمومی نیز گسترده شود.».

برندهای برتر سال ۲۰۲۱ کدام ها بودند؟
در سال ۲۰۲۱ ، برندهای برتر ترکیه به ترتیب عبارت بودند از:
۱ – خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرویز)
۲ – لوازم خانگی آرچلیک
۳ – ایش بانک
۴ – گارانتی بانک
۵ – ترکسل
۶ – زراعت بانک
۷ – آک بانک
۸ – یاپی کردی
۹ – ترک تلکام
۱۰ – فورد اتوسان
انتهای پیام/
۱۰ برند با ارزش ترکیه در سال ۲۰۲۲ نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار