یادداشت/

نمایندگانی که برای نمایندگی تقلا نمی‌ کردند!

1402/01/15 - 10:17 - کد خبر: 89811 نسخه چاپی

نصر: از اواخر دوره دوم مجلس شورای اسلامی، به خاطر حضور پدربزرگ از دوره اول مجلس و علاقه‌ام به مسائل سیاسی و اقامتم در تهران در تابستان‌های سال های دهه شصت و هفتاد، از وقایع و فعالیت‌های مجلس خاطرات زیادی در یاد دارم. 

اما آنچه برایم جذاب بوده، نمایندگان آن سال های تبریز در مجلس است. نمایندگان دوره‌های اول تا سوم، کسانی بودند که برای نمایندگی تقلا نمی‌کردند.
یادم هست که معتمدین تبریز از این شخصیت ها درخواست قبول نمایندگی می‌کردند. چرا که این شخصیت‌ها هویت خود را از اصالت خود داشتند.
آنها انسان هایی بودند که ریشه در این شهر داشتند. مردم کوچه و بازار را به نام می‌شناختند.
نکته دیگر همیت و همدلی نمایندگان برای توسعه تبریز بود.
امروز پروژ‌ه‌های کلان اجرا شده و به یادگار مانده از آن دوره به اسم شخص خاصی نیست. آنچه در ذهن مردم تبریز به جا مانده، تلاش همه نمایندگان بوده است.
یادم است کوچه ارک ساختمانی قدیمی بود که محل دفتر همه نمایندگان با یک مسئول دفتر، با وجود کارهای زیاد و پرحجم نمایندگان بود. نمایندگان ادوار اولیه مجلس با اینکه تحت نام نیروهای خط امام شناخته می‌شدند، اما تفاوت عقیده و تفکر هم داشتند، اما با این وجود همه یک‌دل و همراه برای تبریز کوشیدند. تبلیغات اندکی که صورت می‌گرفت از کارهای انجام یافته بود نه اینکه مردم را به آینده احاله کنند.
این اصالت نمایندگان تبریز در دوره‌های بعدی کمتر و کمتر شد. البته تک شخصیت هایی  بودند و هستند که دلخوشیم به آنها و آخر سر ...
سخن بسیار است و مجال اندک

به قلم محمدرضا انزابی
انتهای پیام/
نمایندگانی که برای نمایندگی تقلا نمی‌ کردند! نصر

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   111   سال پیش  

دوره های اول و دوم مقارن با جنگ تحمیلی بود لطفا اعلام فرمایید کدام پروژه کلان در این سال ها در تبریز یا استان با پیگیری این آقایان به حاصل نشست؟؟؟؟؟
هرچه رفت از عمر یاد آن به نیکی می کنند!!!!! و الا مطالبه گری مردم از نمایندگان و در نتیجه پیگیری توسط آنها در این چند دوره اخیر شاید بسیار بیشتر از دوره های ابتدایی و حرف گوش کنی محض بود

پاسخ   حبیب رونقیان تبریزی   سال پیش  

سلام یاد باد ان روز ها ساریخانی وابوی محترم شما ودکتر سبحان اللی وووو هنوز یادمه چون ادارات بعد از انقلاب هنوز محل کارمندان شاهنشاهی بود واغلب به انها اطمینانی نبود هر هفته جلسه ای در خانه یکی از معتمدین شهر بر گزار میشد یادم از حضور ابوی شما وابوی اینجانب حاج غلامرضا رونقیان که اتفاقا کاندید زوری ! از طرف بازار در یکی از انتخابات مجلس بود به ذهنم میاید هنوز صدای شاخص ابوی محترم شما در برقراری عقد ازدواج اینجانب در گوشم هست یک صدای بم وگرفته یادشان بخیر روحشان قرین رحمت
پژوهشیار