رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد:

تحقق شعار سال با تسهیل در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تولید

1402/01/14 - 15:11 - کد خبر: 89776 نسخه چاپی

نصر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه تحقق شعار سال با تسهیل در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تولید محقق می شود، گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، سازمان صمت استان نیز برنامه های ویژه ای در راستای تحقق شعار سال تدوین کرده است.

به گزارش نصر، صابر پرنیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از هدف گذاری این سازمان برای راه اندازی ۵۰۰ و توسعه ۲۰۰ واحد صنعتی در این استان برای سال جاری خبر داد.
وی با بیان این که تولید یکی از پایه های اساسی اقتصاد کشور است، گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب که تولید را به عنوان یکی از کلیدهای نجات کشور از مشکلات اقتصادی عنوان کردند سازمان صمت نیز در راستای افزایش تولید در استان راه اندازی واحدهای صنعتی جدید و طرح های توسعه ای را در دستور کار قرار داده است.
وی با اشاره به دیگر برنامه های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: ارتقای ظرفیت ۴۰۰ واحد تولیدی استان به بیش از ۲ برابر وضعیت فعلی از دیگر برنامه های سازمان به منظور تحقق شعار سال است.
پرنیان گفت: رشد تولید از طریق ارتقای ظرفیت تولید محصولات منتخب به بیش از ۲ برابر وضعیت فعلی مانند افزایش ظرفیت تولید شیشه، محصولات پتروشیمی، دارو، مواد شیمیایی و پلیمری، تراکتور، فولاد، لوازم خانگی، پوشاک و نساجی، کامیون و کامیونت، اتوبوس، ام دی اف و نئوپان، کاغذ و کارتن، روغن موتور، الکتروموتور، پمپ و بردهای الکترونیکی از اهداف تدوین شده است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت شناسایی و پایش مگاپروژه های سرمایه گذاری در استان، افزود: شناسایی و پایش ۵۰ مگاپروژه جدید در سال جاری و تکمیل مگاپروژه های تدوینی سال گذشته تاثیر به سزایی در افزایش تولید در استان خواهد داشت.
انتهای پیام/
تحقق شعار سال با تسهیل در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تولید خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار