دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور؛

منطقه آزاد ارس، می تواند پل ارتباطی ایران با اوراسیا باشد

1398/09/18 - 11:24 - کد خبر: 8976 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت:در آذربایجان شرقی ۲۶۰ هکتار گلخانه ایجاد شده است که از این مقدار، ۶۰ هکتار مجتمع گلخانه ای در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس فعال است که به زودی ۶۰ هکتار نیز به آن افزوده می‌ شود.

به گزارش نصر، "مرتضی بانک" ‌در آیین افتتاح طرح های منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس اظهار کرد: براساس توافقنامه مهمی که به تازگی در عرصه مبادلات بازرگانی ایران منعقد شد، کشورمان می تواند به پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا که تعداد اعضای آن افزایش خواهد یافت، ‌ ۳۰۰ قلم محصول ایرانی را در قالب مبادلات گمرکی بدون تعرفه صادر کند.

 وی افزود: این توافق فرصت مناسبی برای مناطق آزاد به خصوص منطقه آزاد ارس است که بتوانند پل ارتباطی ایران با اوراسیا به خصوص کشور روسیه به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای دنیا باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس ۸۰۰ قلم کالا نیز از کشورهای اوراسیا امکان مبادله با ایران را پیدا کرده اند که موقعیت ارزشمندی برای منطقه می باشد.

 بانک با اشاره به طرح های افتتاح شده امروز در منطقه آزاد ارس گفت: ‌حرکت رو به جلو و فعال سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس در حال انجام است و بر این اساس موقعیت خوبی برای ایجاد تولید و اشتغال به وجود آمده است.

 وی اضافه کرد: با افتتاح اولین کشتارگاه تمام صنعتی در منطقه آزاد ارس و کلنگ‌زنی فاز دوم به همراه طرح های گلخانه ای، برقی و شیمیایی کشورمان در این منطقه از یک واردکننده به صادر کننده تبدیل شده است.

‌ وی با اشاره به این که در آذربایجان شرقی ۲۶۰ هکتار گلخانه ایجاد شده است، یادآوری کرد: ‌ از این مقدار ۶۰ هکتار مجتمع گلخانه ای در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس فعال است که به زودی ۶۰ هکتار نیز به آن افزوده می‌ شود.

انتهای پیام/

منطقه آزاد ارس، می تواند پل ارتباطی ایران با اوراسیا باشد سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار