مدیرعامل منطقه آزاد ارس؛

صادرات از منطقه آزاد ارس تا پایان امسال صددرصد افزایش می‌ یابد

1398/09/18 - 11:11 - کد خبر: 8970 نسخه چاپی

نصر: ‌مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه علی رغم همه مشکلات کشور، صادرات هفت ماهه ارس نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است، گفت: تا پایان امسال، میزان صادرات از این منطقه تا مرز ۱۰۰ درصد افزایش می‌ یابد.

به گزارش نصر، "محسن نریمان" در آیین افتتاح طرح‌ های صنعتی، کشاورزی و گردشگری منطقه آزاد ارس با اشاره به فعالیت بزرگترین گلخانه کشور در ارس اظهار کرد: مهم‌ ترین پروژه منطقه آزاد ارس، بزرگ‌ ترین گلخانه کشور با سرمایه‌ گذاری هزار و 200 میلیارد تومانی است که به الگوی بزرگ صنعت گلخانه‌ ای کشور تبدیل شده است.

وی با انتقاد از اینکه همه مدیران برای رونق تولید رویکرد مثبتی دارند ولی در عمل مشکلات جدی داریم و با موانع زیادی روبه‌رو هستیم افزود: باید همه مدیران، به ویژه بانک‌ ها همت کنند و برای رونق تولید و افزایش اشتغال، موانع را برداشته و حرف و عمل خود را برای کمک به صنعتگران یکی کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان اینکه 140 میلیارد تومان برای پروژه‌ های افتتاحی امروز سرمایه‌ گذاری شده است، گفت: 110 میلیارد تومان آن در بخش صنعتی، 24 میلیارد تومان در بخش کشاورزی و هفت میلیارد تومان در بخش گردشگری سرمایه گذاری شده ‌که برای 221 نفر اشتغال زایی در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه علی‌ رغم همه مشکلات کشور، صادرات هفت ماهه ارس نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است، ابراز کرد: تا پایان امسال، میزان صادرات از این منطقه تا مرز صددرصد افزایش می‌ یابد.

نریمان سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی در این منطقه را مطلوب دانست و گفت: ارس در یک منطقه امن است و سرمایه‌ گذاران از این منطقه استقبال خوبی کرده‌ اند، با همت تولید‌کنندگان در ارس، در محصولاتی که قبلاً وارد کننده بودیم، اکنون تولید می‌ کنیم تا به صادرات برسیم.

وی با اشاره به اینکه در صنعت و کشاورزی ارس به نقطه قابل قبول می‌ رسیم، تصریح کرد: وسعت گلخانه‌ های ارس از 60 هکتار سال 95 به 100 هکتار سال 98 رساندیم و در دو سه سال آینده 365 هکتار مجموعه گلخانه‌ ای خواهیم داشت.

وی اذعان کرد: 40 هزار تن تولید سالانه گلخانه‌ های فعلی ارس است و می‌توانیم به سه برابر وضع موجود برسیم.

انتهای پیام/

صادرات از منطقه آزاد ارس تا پایان امسال صددرصد افزایش می‌ یابد سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار