نویسنده و کارگردان نمایش «کاپیتان ناصر» مطرح کرد:

«کاپیتان ناصر» نمایشی کمدی، با طعم تفکری عمیق

1398/09/18 - 10:54 - کد خبر: 8969 نسخه چاپی

نصر: نویسنده و کارگردان نمایش «کاپیتان ناصر»، گفت: «کاپیتان ناصر» نمایشی کمدی است که در پس خنده های آن تفکری عمیق خواهد بود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، عصر روز گذشته نشست مطبوعاتی نمایش کمدی ترکی «کاپیتان ناصر» با حضور نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این اثر برگزار شد.

«رسول ایرانزاد» نویسنده و کارگردان تئاتر کمدی ترکی «کاپیتان ناصر» در خصوص ایده پردازی و اجرای این نمایش گفت:  این نمایش برداشتی آزاد از یک واقعه تاریخی در 520 سال قبل است که اشاره به کشف یک قاره و روند اتفاقات آن دارد و در قالب کمدی به نمایشنامه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای شکل گیری این نمایش از اردیبهشت ماه امسال با انتخاب بازیگران بصورت فراخوان و از بین مردم عادی و غیر تئاتری با شرکت یکهزارو 400 نفر آغاز شد و در نهایت در مرحله اولیه ۱۹۸ نفر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه بازیگران صحنه ای این نمایش از ۶۴ نفر تشکیل شده، افزود: ۱۳۱ نفر مجموع همه عوامل و بازیگران این نمایش است که با مشارکت هم این نمایش را  ۲۴ آذر ماه تنها در یک اجرا به روی صحنه خواهیم برد.

کارگردان نمایش کاپیتان ناصر در خصوص نوع کمدی بکار رفته در این نمایش، اظهار کرد: طنز قالب هنری است که از شوخ طبعی سرچشمه می‌گیرد، طنز اگر به چهارچوب نمایشی وارد شود، به کمدی تبدیل می‌شود. ما نمی‌خواهیم به هر شیوه‌ای مخاطب خود را بخندانیم بلکه در پس خنده دنبال هدف و عقلانیت هستیم تا مخاطب را وادار به تفکر کنیم.

ایرانزاد، این نمایش را متشکل از سه صحنه عنوان کرد و گفت: در بخش‌هایی از نمایش، از ترکی کلاسیک و در بخش‌هایی نیز از ترکی محاوره‌ای استفاده شده است.

وی با بیان اینکه این نمایش کمدی یکشنبه 24 آذر در مرکز همایش‌های بین المللی خاوران تبریز اجرا می‌شود، گفت: گنجایش سالن یکهزارو 370 نفر است که معادل اجرای 20 روزه در سالن‌های کوچکتر است.

نویسنده و کارگردان تئاتر کمدی ترکی «کاپیتان ناصر»، با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور یک تئاتر با 1370 نفر تماشاچی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: گنجایش تالار وحدت تهران 700 نفره است که می‌توانیم در این نمایش میزبان بیش از یکهزارو 300 نفر باشیم.

«نیما قوی فکر» مدیر تولید نمایش «کاپیتان ناصر» نیز در این نشست در پاسخ به میزان حجم سرمایه گذاری و هماهنگی بیش از ۱۰۰ نفر در این نمایش، گفت: این نمایش منحصربفرد با بکارگیری بازیگران غیر حرفه ای سعی دارد هنر نمایشی را در بین اقشار مختلف مردم جای دهد، قطعا میزان سرمایه گذاری در این نمایش از دکور گرفته تا لباس و گریم بازیگران میزان بالایی از سرمایه گذاری را در برگرفته اما هدف اصلی مجموعه هنری ما اجرای تئاتری متفاوت از دل مردم برای مردم است.

انتهای پیام/

 «کاپیتان ناصر» نمایشی کمدی، با طعم تفکری عمیق نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار