نماینده مردم آذربایجان‌شرقی؛

۱۲ فروردین روز تثبیت ارکان جمهوری اسلامی است

1402/01/11 - 20:20 - کد خبر: 89671 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: ۹۸.۲ درصد از ملت ایران در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند و بر همین اساس این روز، روز تثبیت جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش نصر، «آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان،افزود: برای تشکیل حکومت جمهوری اسلامی نه تنها صرفا قبل و بعد از پیروی انقلاب بلکه علما در طول تاریخ خون دلها خورده‌اند که به برکت همان خون‌های پاک، حضرت امام خمینی (ره) تربیت شد و این نظام را رهبری کرد.
وی با یادآوری این موضوع که مبارزان بسیاری در سیاهچال‌های طاغوتی شهید شده‌اند و ۷۰ هزار نفر در روستاها و شهرها به شهادت رسیده‌اند تا این جمهوری تشکیل و تاسیس شود، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز بیش از ۲۰۰ هزار شهید برای صیانت از این نظام شهید شدند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه درهای شهادت همچنان به روی مومنان باز است، ادامه داد: شهدای امنیت، مدافع سلامت، مدافع حرم و شهدای اغتشاشات اخیر، خون پاک خود را برای صیانت از این نظام مقدس نثار کرده‌اند و باید قدردان آنان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمنان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: مردم باید با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی مشارکت کنند تا امنیت کشورمان حفظ شود.

مسافران نوروزی شئونات ماه رمضان را رعایت کنند 
امام جمعه مراغه با یادآوری این موضوع که تا چند سال آینده رمضان با نوروز همزمان خواهد بود، ادامه داد: در روزهای اخیر نیز روزه‌خواری در ملاء عام کم نبود که یکی از دلایل آن مصادف شدن ماه مبارک رمضان با نوروز است ؛ بر این اساس مسافران نیز شئونات این ماه را باید رعایت نکنند.
وی افزود: ممکن است عده‌ای به بهانه روز طبیعت نیز روزه‌خواری و اجاق روشن کنند که  این رفتار زیرپا گذاشتن فرمان الهی است.
آیت الله پورمحمدی اظهار کرد: از عوامل انتظامی درخواست داریم تا جلو این کار را بگیرد و قرار نیست عده‌ای به بهانه گردشگری در طبیعت روزه‌خواری کنند.
امام جمعه مراغه در ادامه خاطرنشان کرد: تشکیلات قضایی در این زمینه باید با قاطعیت برخورد کند زیرا حکم روزه‌خواری مشخص است و اگر فردی به صورت علنی روزه‌خواری کرد باید به طور جدی با آن برخورد شود.
آیت‌الله پورمحمدی ادامه داد: اگر فردی برای بار دوم نیز روزهخواری انجام داد حد برای او جاری می شود و اگر باز هم توبه نکرد، دو نقل قول وجود دارد، که بار سوم یا چهارم به اعدام منتهی خواهد شد.
وی با انتقاد از اینکه در گذشته روزه‌خوار را جریمه می کردند  یا به حل اختلاف ارجاع می دادند، بیان کرد: به روزه‌خوار باید شلاق زده شود و اگر امروز روزه‌خواری در سطح جامعه دیده می‌شود، دلیل آن نزدن شلاق به روزه‌خواران است.
انتهایپیام/
۱۲ فروردین روز تثبیت ارکان جمهوری اسلامی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار