رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛

ساماندهی مدارس اتاقکی اجرا می شود

1402/01/11 - 19:15 - کد خبر: 89660 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به زودی طرح ساماندهی مدارس کانکسی(اتاقکی) با بیش از ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش نصر، حمیدرضا خان محمدی روز جمعه در بازدید و بررسی پروژه‌های مربوط به فضاهای آموزشی شهرستان بناب افزود: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برنامه های مختلفی را برای جمع آوری مدارس کانتینری(جعبه بزرگ اتاقکی) دارد که در مقایسه با مدارس کانکسی (اتاقکی) تا حدودی ناموفق‌ بوده است و بر همین اساس تمامی مدارس کانتینری در کشور به سرعت جمع آوری و تا ساخت ساختمان جدید مدرسه، مدارس کانکسی به صورت موقت جایگزین آن می شود.
وی  با بیان اینکه جمع آوری مدارس کانتینری (جعبه بزرگ اتاقکی) در نقاط مختلف کشور دغدغه اصلی و مهم دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این سازمان اولویت خود را بر همین محور استوار کرده است.
وی اظهار کرد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس برنامه های مختلفی را برای جمع آوری مدارس کانتینری(جعبه بزرگ اتاقکی) دارد که در مقایسه با مدارس کانکسی (اتاقکی) تا حدودی ناموفق‌ بوده است و بر همین اساس تمامی مدارس کانتینری در کشور به سرعت جمع آوری و تا ساخت ساختمان جدید مدرسه، مدارس کانکسی به صورت موقت جایگزین آن می شود.
خان محمدی از تکمیل نهضت ساخت و سازهای فضاهای آموزشی در شهر بناب تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: فضاهای آموزشی با ۷۰ درصدی پیشرفت فیزیکی در شهرستان بناب، با محقق شدن افزایش اعتبارات در ردیف بودجه و سرعت دادن به کارهای عمرانی در مهرماه سال جاری و همزمان با بازگشایی مدارس تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.
وی ساخت و ساز فضاهای آموزشی شهرستان بناب را مطلوب برشمرد و ادامه داد: با بررسی‌های دقیق و با افزایش اعتبارات در برنامه ردیف بودجه دو سال آینده که شامل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد است، با تداوم روند مطلوب، ساخت و سازها تکمیل می‌شود.
خان محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی و هدف گذاری برای ۶۶ طرح کانکسی در آذربایجان شرقی ، اظهار کرد: چنانچه این طرح با مشکلاتی در روند مراحل مواجه نشود در مهر ماه امسال این پروژه ها تحویل آموزش و پرورش و دانش آموزان خواهد شد.
وی درباره طرح ساماندهی مدارس سنگی نیز گفت: ساماندهی این مدارس با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای مدارس بالای ۱۰ دانش آموز سه تا شش کلاسه به زودی شروع می شود و تاکنون یکهزار و ۳۰۰ مدرسه در این زمینه شناسایی شده است.
خان محمدی گفت: در مرحله اول این طرح تعداد ۲۵۳ مدرسه بالای سه کلاسه سنگی در کل کشور ساماندهی می شود.
انتهای پیام/
ساماندهی مدارس اتاقکی اجرا می شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار